Monnari Trade będzie dystrybutorem obuwia niemieckiej firmy Wortmann

DI, ESPI, ISB
opublikowano: 05-10-2007, 10:33

Spółka odzieżowa Monnari Trade podpisała list intencyjny z włoskim producentem obuwia Wortmann oraz jej polską spółką zależną, przewidujący podpisanie umowy o prowadzeniu w Polsce przez Monnari Trade salonów z obuwiem marki Tamaris, podała spółka w piątkowym komunikacie. Monnari Trade spodziewa się zakończenia negocjacji w tej sprawie do końca roku.

List intencyjny został podpisany w czwartek z firmami Wortmann KG z siedzibą Detmold i Wortmann Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.

"Umowa partnerska będzie dotyczyć prowadzenia przez ‘Monnari Trade' SA na rynku polskim sieci salonów z obuwiem marki Tamaris. Zarząd ‘Monnari Trade' SA uważa, że negocjacje zostaną zakończone najpóźniej do dnia 31 grudnia 2007 r." - głosi komunikat.

Spółka podała, że w tym roku planuje otworzyć w oparciu o umowy jednostkowe 3 salony z obuwiem marki Tamaris. "Jednocześnie są negocjowane i podpisywane umowy na lokalizacje salonów Tamaris na następne lata" - czytamy dalej w komunikacie.

W odrębnym komunikacie Monnari Trade podało, że przychody jednostkowe spółki wzrosły we wrześniu br. o 85,7% do 14,3%, zaś w okresie styczeń-wrzesień tego roku zwiększyły się o 56,0% i wyniosły 89,1 mln zł.

Monnari Trade planuje rozwój zagraniczny w Niemczech i na Ukrainie. Według informacji z połowy września, w Polsce spółka ma 116 salonówz marką Monnari i 15 salonów marki Molton. Do końca roku spółka otworzy również 26 salonów Pabia (do tej pory otwarto ich 11).

W I połowie 2007 roku grupa miała 7,82 mln zł zysku wobec 3,82 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 57,69 mln zł wobec 36,30 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I połowie 2007 roku spółka miała 7,84 mln zł zysku netto wobec 3,82 mln zł zysku rok wcześniej.

Obecnie Monnari Trade posiada największą sieć salonów firmowych w segmencie eleganckiej odzieży dla kobiet po trzydziestym roku życia liczącą 120 salonów, oraz 15 salonów marki Molton, a do końca tego roku, o co najmniej 26 salonów marki Pabia. Strategia spółki zakłada zarządzanie około 5-6 markami.

Wortmann Group to jeden z wiodących producentów i dystrybutorów obuwia w Europie, sprzedaje swoje produkty do ponad 70 krajów na świecie. W roku finansowym zakończonym 31 maja br. grupa zwiększyła udział eksportu w sprzedaży do 47,7% z 46,1% rok wcześniej. Skonsolidowany przychody wzrosły w roku finansowym 2006/ 2007 o 9,5% do 684,8 mln euro, jak podała spółka na swojej stronie internetowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, ESPI, ISB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Monnari Trade będzie dystrybutorem obuwia niemieckiej firmy Wortmann