Monnari Trade weryfikuje plany inwestycyjne

PAP
opublikowano: 05-12-2008, 15:26

W obliczu spowolnienia gospodarczego grupa Monnari Trade ograniczy plany otwarcia sklepów w przyszłym roku o więcej niż połowę, zrezygnuje też z ekspansji zagranicznej i przejęć. W piątek po sesji lub w przyszłym tygodniu spółka przedstawi nową strategię - powiedział PAP prezes spółki Marek Banasiak.

"Nie otworzymy tyle sklepów, ile początkowo planowaliśmy. Zredukujemy nasze plany na pewno o więcej niż połowę" - powiedział PAP Banasiak.

Spółka planowała wcześniej, że w 2009 roku otworzy 80 - 100 sklepów. Bardziej optymistyczne plany zakładały otwarcie nawet 120 nowych punktów.

W 2008 roku grupa otworzy około 91 salonów, wcześniej planowała poszerzyć sieć w tym roku o 80 nowych punktów.

Rozwój sieci spółka będzie finansować z kredytów. W czwartek wieczorem poinformowała o otrzymaniu od PKO BP kredytu obrotowego w wysokości 20 mln zł. Wcześniej spółka informowała o odnowieniu starych linii kredytowych. "Te kredyty umożliwią finansowanie naszego rozwoju" - powiedział Banasiak.

Na koniec września grupa Monnari posiadała 236 salonów, z czego 149 salonów pod marką Monnari, 34 salony Molton, 45 salonów Pabia. Spółka miała też 3 salony Tamaris, po dwa salony w Berlinie i Kaliningradzue i jeden salon multibrandowy.

Ze względu na sytuację gospodarczą Monnari zdecydowało się na aktualizację strategii rozwoju. Nowa strategia ma być opublikowana jeszcze w piątek lub na początku przyszłego tygodnia.

"Rezygnujemy z rozwoju za granicą w 2009 i 2010 roku. Nie otworzymy planowanych na przyszły rok 4 sklepów na Wschodzie. Tam sytuacja jest dużo gorsza niż u nas" - powiedział Banasiak. "Rezygnujemy też z przejęć, będziemy się rozwijać organicznie, chyba że na rynku pokaże się jakaś super okazja" - dodał.

Zdaniem prezesa, w związku ze światowym kryzysem widać w Polsce spadek konsumpcji i pogorszenie się nastrojów konsumentów. Dodatkowo dynamice wzrostu sprzedaży nie sprzyja pogoda. Zarówno październik, jak i listopad były ciepłe, co spowodowało spowolnienie sprzedaży ciepłych ubrań i wierzchniej odzieży.

Przychody jednostkowe spółki za listopad 2008 r. wyniosły 17 mln zł, co stanowi wzrost o 11,8 proc. rdr, kiedy przychody zamknęły się sumą 15,2 mln zł. Narastająco, od stycznia do listopada tego roku, w porównaniu do tego samego okresu roku 2007, wzrost sprzedaży wyniósł 68 proc. Spółka wypracowała w tym okresie przychody na poziomie 205,6 mln zł w stosunku do tego samego okresu 2007 r., kiedy to przychody wyniosły 122,4 mln zł.

Salony funkcjonujące co najmniej 12 miesięcy mają spadek obrotów na poziomie - 8,75 proc. (listopad 2008 r. do listopada 2007 r.), a dynamika obrotów narastająco (I-XI 2008 r. do I-XI 2007 r.) osiągnęła poziom 19,65 proc. w sklepach like for like.

Po trzech kwartałach tego roku grupa kapitałowa Monnari Trade osiągnęła przychody w wysokości 179,9 mln zł, co stanowi wzrost o 88 proc. rdr. Zysk operacyjny wyniósł 10 mln zł, a zysk netto ok. 6,9 mln zł.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane