Czytasz dzięki

Most powietrzny między Chinami a Bydgoszczą

  • Materiał partnera
opublikowano: 18-05-2020, 16:26

Międzynarodowy operator logistyczny Polfrost na potrzeby swojego klienta – firmy Synoptis – zdecydował się na otwarcie nowego stałego mostu powietrznego między Chinami a Polską (Bydgoszczą). Wszystko po to, by zapewnić jak najlepsze zaopatrzenie w środki ochrony osobistej do walki z pandemią wirusa COVID-2019.

Nikt nie chce, żeby służba zdrowia, instytucje publiczne i prywatne podmioty biorące udział w zwalczaniu pandemii odczuwały jakiekolwiek braki. Dlatego dystrybutorzy sprzętu medycznego i firmy logistyczne realizują bezprecedensowe przedsięwzięcia logistyczne, takie jak transport 76 ton środków medycznych z Chin (1 maja 2020 r.).

Zobacz więcej

Tomasz Moraczewski, prezes spółki Port Lotniczy Bydgoszcz SA, i Ryszard Grzebielucha, prezes zarządu Polfrost Internationale Spedition, są przekonani, że bydgoski port lotniczy to doskonała alternatywa wobec warszawskiego Okęcia, zwłaszcza w przypadku przewozów cargo.

– Transport potrzebnego wyposażenia medycznego musi odbywać się szybko, a także być efektywny kosztowo. Aby spełnić oba warunki, zdecydowaliśmy się na wynajęcie samolotu transportowego Ił-76 od białoruskiej linii lotniczej Rubystar Airways oraz wybór docelowego lotniska w Bydgoszczy zamiast warszawskiego lotniska Chopina. Udane realizacje wszystkich transportów utwierdziły nas w przekonaniu, że zasadne jest otwarcie stałego połączenia lotniczego – wyjaśnia Ryszard Grzebielucha, prezes zarządu Polfrost Internationale Spedition. 

Samoloty będą startować z Tianjin Binhai International Airport (kilkadziesiąt kilometrów na wschód od Pekinu) i lądować na lotnisku w Bydgoszczy. Najbliższy transport to 30 ton artykułów medycznych, głównie maseczek i rękawiczek nitrylowych. Odbiorcą jest Synoptis – spółka z grupy Neuca. 

– Cieszymy się, że możemy pomóc. Od trzech lat obserwujemy systematyczny wzrost obrotów oraz liczby obsługiwanych pasażerów. Jednak w związku z tym, że pandemia w oczywisty sposób ograniczyła ruch pasażerski, nasze działania zmierzają w kierunku wzrostu przewozów cargo. W rozwoju tego kierunku bardzo pomaga nam Polfrost, inwestując w budowę magazynów i wybierając nasze lotnisko jako port przeznaczony do transportu towarów – mówi Tomasz Moraczewski, prezes spółki Port Lotniczy Bydgoszcz SA.  

Port lotniczy w Bydgoszczy jest dziesiątym pod względem wielkości lotniskiem w Polsce. Dla realizacji połączeń typu cargo stanowi atrakcyjną kosztowo alternatywę dla warszawskiego lotniska Chopina.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane