Czytasz dzięki

MR: powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej

  • PAP
opublikowano: 18-03-2020, 19:29

W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przy Ministerstwie Rozwoju powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej, poinformował resort w środę w komunikacie.

Jak podano, w skład sztabu kryzysowego wchodzą przedstawiciele ponad 50 organizacji turystycznych i transportowych. Reprezentują całe środowisko – organizatorów turystyki, w tym szkolnej; agentów turystycznych; przewoźników; hotelarzy; branży targowej, rozrywkowej i MICE (turystyka biznesowa).

"Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej" – wyjaśnia cytowany w komunikacie wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.

Inicjatywa powołania grupy powstała podczas spotkania minister Jadwigi Emilewicz oraz wiceszefów MR: Andrzeja Guta-Mostowego, Olgi Semeniuk i Krzysztofa Mazura z branżą turystyczną. Odbyło się ono 9 marca w Warszawie.

"Musimy wspólnie z Wami – szeroko rozumianą branżą turystyczną – wypracować i przygotować instrumenty wsparcia, skutecznie je wdrożyć, żeby w miarę spokojnie przetrwać ten trudny moment" – mówiła wówczas Emilewicz.

Sztab działa w podgrupach. Pierwsza z nich zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi. Druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową, a także przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek.

Całość koordynują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR) i Polski Związek Organizatorów Turystyki (PZOT). Kontakt: media@sar.org.pl

W komunikacie poinformowano ponadto, że grupę roboczą tworzą: Polska Izba Turystyki, Polski Związek Organizatorów Turystyki, Stowarzyszenie Przedstawicieli Organizatorów Turystyki Biznesowej, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych, Krakowska Izba Turystyki, Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych, Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Izba Techniki Estradowej, Harmony Polish Hotels, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Polski Holding Hotelowy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, Klub Agencji Eventowych, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polska Izba Firm Szkoleniowych, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Meeting Professional International Poland Chapter.

Czytaj także o nowej akcji Pulsu Biznesu - ZDROWY BIZNES NA TRUDNE CZASY

(kliknij TUTAJ lub w baner poniżej)

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy