MSP wybierze doradców finansowych przy IPO Energi w I połowie lutego

PAP
opublikowano: 31-01-2013, 12:50

Ministerstwo Skarbu Państwa wybierze doradców finansowych przy planowanej na pierwszą połowę 2013 roku ofercie publicznej Energi w pierwszej połowie lutego - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa MSP Katarzyna Kozłowska.

"Trwają zaawansowane prace i rozmowy, które mają na celu wyłonienie doradców finansowych MSP. Planujemy zakończyć ten proces w pierwszej połowie lutego" - powiedziała PAP Kozłowska.

Z informacji PAP wynika, że swoje oferty na doradztwo przy ofercie publicznej Energi złożyły 22 banki. Resort skarbu zamierza wybrać konsorcjum złożone z kilku podmiotów.

Zgodnie z planami MSP najpierw wyselekcjonowani doradcy pomogą ustalić strukturę transakcji, która będzie uwzględniała specyfikę spółki skoncentrowanej na segmencie dystrybucji, a potem banki pomogą przy samej sprzedaży akcji.

MSP wybrał już do tej transakcji doradcę prawnego. Resort skarbu uznał za najkorzystniejszą ofertę złożoną przez kancelarię Linklaters C.Wiśniewski i Wspólnicy.

MSP zakłada, że oferta publiczna akcji Energi skierowana będzie do inwestorów w kraju i za granicą, w tym w USA. Ofercie sprzedaży akcji przez Skarb Państwa może towarzyszyć emisja nowych akcji.

Grupa Energa zajmuje się wytwarzaniem, obrotem i dystrybucją energii elektrycznej i cieplnej. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej. Jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze jednej czwartej powierzchni kraju. Eksploatuje około 190 tys. km linii elektrycznych, którymi przesyła ponad 24 TWh energii rocznie.

Zgodnie ze zaktualizowanymi założeniami strategii do 2020 roku grupa Energa zamierza inwestować około 3 mld zł rocznie w sieci dystrybucyjne, budowę elektrowni gazowych oraz rozwój odnawialnych źródeł energii. Na rozwój i modernizację sieci dystrybucyjnych Energa przeznaczy około 12,5 mld zł, czyli połowę nakładów przewidzianych w tym okresie na inwestycje.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane