Multifund.pl wchodzi na portale

Grzegorz Nawacki
13-11-2009, 00:00

Dwa lata temu Netfield

Dwa lata temu Netfield

rzucił rękawicę mBankowi.

Z odważnych zapowiedzi

wyszło niewiele,

ale się nie poddaje.

Pewni swego byli w połowie 2007 r. twórcy Multifund.pl, platformy sprzedaży jednostek funduszy inwestycyjnych. Zapowiadali zdobycie w ciągu trzech lat 70-90 tys. klientów. Na razie do celu bardzo daleko.

— Nikt nie mógł przewidzieć załamania, które nastąpiło chwilę po tym, jak ruszyła platforma. Teraz notujemy wzrost sprzedaży. Mamy około tysiąca klientów i 10 mln zł aktywów — mówi Marcin Uczkiewicz, prezes Netfield, właściciela Mutlifund.pl.

Firma się nie poddaje. By rozwijać biznes, poszukała mocnych partnerów.

— Finalizujemy rozmowy z portalami takimi jak Interia.pl i Inwestycje.pl. Dzięki współpracy portale będą mogły nie tylko dostarczać informacji o funduszach, ale również prowadzić ich sprzedaż. W planach mamy kampanię marketingową. Liczymy, że w najbliższym czasie będzie nam przybywać kilkuset klientów miesięcznie — mówi Marcin Uczkiewicz.

Biznesu szuka również poza siecią.

— Rozwijamy współpracę z pośrednikami finansowymi, którzy mogą wykorzystywać naszą platformę do dystrybucji funduszy. Chcemy zwiększyć liczbę agentów, z którymi współpracujemy. Teraz mamy ich 60-80. Wracamy też do projektu stałej współpracy z firmą doradztwa finansowego — mówi Marcin Uczkiewicz.

Mała sprzedaż odbiła się na kondycji platformy. W czerwcu nie było wyjścia — Multifund wprowadził opłatę dystrybucyjną, łamiąc świętą zasadę internetowych dystrybutorów "zero prowizji".

— Wprowadziliśmy opłatę dystrybucyjną, która pozwala nam się rozwijać. Jesteśmy blisko break-even. Zakładamy, że stanie się to w połowie przyszłego roku — mówi Marcin Uczkiewicz.

To, zdaniem ekspertów może oddalić sukces.

— Na świecie działają platformy, które pobierają opłaty, ale w Polsce przyjął się system bezprowizyjny. Aby Multifund mógł przyciągnąć klientów, musiałby dać wartość dodaną, a takiej nie widzę. Same narzędzia analityczne to za mało. Ciężko mu będzie stać się realną konkurencją dla mBanku — mówi Tomasz Publicewicz, analityk Analiz Online.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Multifund.pl wchodzi na portale