Multimedia ruszą na Warszawę

KL
opublikowano: 09-11-2007, 00:00

Atak na stolicę i skup własnych akcji nawet za 120 mln zł  — tak pokrótce wygląda plan operatora kablowego.

Atak na stolicę i skup własnych akcji nawet za 120 mln zł — tak pokrótce wygląda plan operatora kablowego.

Operator kablowy Multimedia Polska dotąd omijał Warszawę. Czas to zmienić. Spółka utworzyła specjalny departament, który zajmie się wyłącznie rozwijaniem biznesu w stolicy. Ma to robić na dwa sposoby — przejmując już istniejące sieci kablowe oraz budując własną infrastrukturę.

Negocjacje w toku

Spółka chce mieć 16 km własnego szkieletu telekomunikacyjnego w Warszawie. Połączy on przejmowane sieci. Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, informuje, że już rozmawia z potencjalnymi podmiotami przejęć. Rezultatów tych rozmów można spodziewać się „w każdej chwili”. Na razie jednak nie ujawnia, z kim negocjuje. Na pewno wśród tych firm jest giełdowy Spray.

— To spółka publiczna, wręcz wypada z nimi rozmawiać — twierdzi Andrzej Rogowski.

Dzięki przejęciom i rozwojowi organicznemu firma chce docierać w Warszawie do 50 tys. gospodarstw domowych.

Komórki wkrótce

Operator kablowy podał wczoraj wyniki finansowe. W trzecim kwartale 2007 r. spółka miała przychody na poziomie 105,2 mln zł, czyli o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej Skorygowana EBITDA sięgnęła 53 mln zł w porównaniu z 46,1 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł 15,5 mln zł w porównaniu z 9,8 mln zł rok temu (ubiegłoroczny zysk do celów porównawczych został pomniejszony o jednorazowe odszkodowanie wysokości 12,56 mln zł). Liczba klientów sięgnęła 626 tys.

Według prezesa Rogowskiego, dużym powodzeniem cieszą się nowe usługi spółki — telewizja cyfrowa oraz wideo na żądanie. Spółka pracuje nad ofertą usług opartych na WLR (na bazie infrastruktury Telekomunikacji Polskiej) i negocjuje warunki współpracy jako wirtualny operator komórkowy.

Multimedia Polska poinformowały wczoraj, że zamierzają przeprowadzić wykup własnych akcji, a potem je umorzyć. Odpowiednią uchwałę akcjonariusze przyjmą 11 grudnia. Firma chce skupić swoje papiery za kwotę do 120 mln zł. Powód? Obecny kurs walorów Multimediów jest w ocenie zarządu i rady nadzorczej zbyt niski i nie odzwierciedla jej wyników finansowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu