Na europejskich giełdach trwa wyprzedaż

(Marek Druś)
opublikowano: 06-10-2005, 10:28

Największa od 15 miesięcy wyprzedaż na giełdach w USA oraz wyprzedaż papierów spółek branży naftowej stoją za przeceną na europejskich rynkach akcji. Indeksy największych giełd tracą 1,0-1,5 proc. Paneuropejski Stoxx 600, który na początku października osiągnął najwyższą wartość od kwietnia 2002 roku, notuje największy spadek od trzech miesięcy.

Największa od 15 miesięcy wyprzedaż na giełdach w USA oraz wyprzedaż papierów spółek branży naftowej stoją za przeceną na europejskich rynkach akcji. Indeksy największych giełd tracą 1,0-1,5 proc. Paneuropejski Stoxx 600, który na początku października osiągnął najwyższą wartość od kwietnia 2002 roku, notuje największy spadek od trzech miesięcy.

Wiadomość o największym w historii spadku wartości wrześniowego wskaźnika aktywności sektora usług w USA wywołał przecenę akcji amerykańskich spółek. W środę indeksy giełd w USA zanotowały największą wyprzedaż od 15 miesięcy. Dodatkowo sygnały wzrostu inflacji obudziły obawy dalszego zaostrzania polityki pieniężnej przez Fed.

Europejscy inwestorzy obawiają się spowolnienia amerykańskiej gospodarki. Spadek notowań ropy przez kolejnych pięć sesji skłonił ich do realizacji zysków na akcjach spółek branży naftowej. W pierwszej części czwartkowej sesji o ponad 2 proc. taniały papiery BP, największego europejskiego koncernu naftowego, i Total, największej europejskiej grupy rafinerii. Ponad 4 proc. spada kurs akcji Degussy. W niemieckiej prasie pojawiły się informacje, że największy na świecie producent specjalistycznych chemikaliów może nie wypłacić dywidendy w związku z prognozowaną na ten rok stratą wysokości 450 mln EUR.

Większe niż w Europie Zachodniej spadki notują giełdy w Warszawie, Pradze i na Węgrzech. PX-50, główny indeks czeskiej giełdy, traci 2,5 proc. Wśród najmocniej przecenionych blue chipów znalazły się m.in. CETV, Komercni Banka i Unipetrol. BUX traci na początku sesji 2,2 proc. Wyraźnie spadają kursy m.in. MOL i Graphi.

MD

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane