Czytasz dzięki

Na europejskich parkietach dominuje lekka przecena

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 08-09-2005, 14:50

Zapał europejskich inwestorów do zakupów akcji wyraźnie osłabł w czwartek. Nawet bardzo udana końcówka sesji w Stanach Zjednoczonych dzień wcześniej nie była w stanie wzmocnić strony popytowej.

Zapał europejskich inwestorów do zakupów akcji wyraźnie osłabł w czwartek. Nawet bardzo udana końcówka sesji w Stanach Zjednoczonych dzień wcześniej nie była w stanie wzmocnić strony popytowej. Spadkowa tendencja jest jednak zrozumiała z uwagi na ponowny wzrost cen ropy (w środę osiągnęły najniższy od trzech tygodni poziom) i oczekiwanie związane z popołudniową publikacją danych o wielkości rezerw paliwowych za oceanem. Oczywiście, mając na uwadze zniszczenia na platformach wydobywczych i wstrzymanie przerobu przez większość amerykańskich rafinerii zlokalizowanych nad Zatoką Meksykańską należało oczekiwać znaczącego zmniejszenia zapasów.

Negatywnie na przebieg sesji w Europie wpłynęły półroczne raporty finansowe koncernu Lafarge (lidera rynku materiałów budowlanych) oraz InBev, drugiego na świecie producenta piwa. Francuska spółka nieoczekiwanie odnotowała spadek zysków, zaś belgijski browar nie zarobił tyle ile oczekiwali analitycy.

W obu przypadkach doprowadziło to również do przeceny walorów branżowych konkurentów.

Cieszyć się mogą natomiast posiadacze akcji właściciela butików Gucci Group, firmy PPR. To zasługa 13-proc. wzrostu zysku w pierwszej połowie roku i zdecydowanego przebicia prognoz specjalistów.

Ponad 1,5 proc. zyskują papiery agencji Reuters. To rezultat podniesienia rekomendacji do „kupuj” przez bank UBS. Analitycy zaznaczyli, że obecna wycena nie odzwierciedla oszczędności jakie przyniesie wdrożenie planu restrukturyzacyjnego.

Pierwszy od ponad trzech lat dodatni wynik półroczny wspiera wycenę papierów Cap Gemini, czołowej europejskiej spółki branży komputerowej. Firmie pomogły jednak głównie finansowe transakcje o charakterze jednorazowym.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane