Na finiszu amerykańskie giełdy dopadła silna podaż

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 04-10-2005, 22:09

Miłe złego początki. Po publikacji optymistycznych danych makro amerykańskie giełdy rosły przez większą część wtorkowych notowań. Nastroje inwestorom dodatkowo poprawiała stabilizacja cen na rynku paliwowym. Końcowe godziny handlu stały jednak pod znakiem systematycznego wzrostu przewagi strony podażowej, co zepchnęło główne indeksy głęboko pod kreskę.

Miłe złego początki. Po publikacji optymistycznych danych makro amerykańskie giełdy rosły przez większą część wtorkowych notowań. Nastroje inwestorom dodatkowo poprawiała stabilizacja cen na rynku paliwowym. Końcowe godziny handlu stały jednak pod znakiem systematycznego wzrostu przewagi strony podażowej, co zepchnęło główne indeksy głęboko pod kreskę. I znowu w roli głównej była ropa, która zaczęła odbijać się od trzytygodniowego minimum na poziomie 63 dolarów za baryłkę.

Ostatecznie indeks Dow Jones stracił aż 0,90 proc., zaś technologiczny Nasdaq Composite 0,75 proc.

W sierpniu zamówienia publiczne wzrosły o 2,5 proc. po spadku w lipcu o taką samą wartość. Zaprezentowane przez Departament Handlu dane okazały się nieznacznie lepsze od prognozowanych przez analityków, którzy oczekiwali wzrostu na poziomie 2 proc.

W gronie 30 największych blue chipów najboleśniejsza korekta stała się udziałem Microsoftu. Kurs momentami zniżkował nawet powyżej 2 proc. Bank inwestycyjny Goldman Sachs zasugerował, że Google, właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej może zaoferować konkurencyjne wobec produktów giganta z Redmond rozwiązania podobne do Outlook i pakietu Office.

Na wartości traciły również akcje Exxon Mobil, którym w ostatnich dniach szkodzi spadek cen ropy. Graczy przestraszyła też informacja o spadku produkcji w koncernie BP, co będzie miało niekorzystne przełożenie na wyniki brytyjskiego potentata.

Mocna przecena dotknęła też papiery Procter & Gamble. To „zasługa” obniżenia rekomendacji i ceny docelowej przez analityków Citigroup. Swoją ocenę oparli oni na znaczącym wzroście kosztów surowców jakie spółka wykorzystuje do produkcji.

Ostrzeżenia Lexmarka w kwestii wyników za tarci kwartał zaszkodziły wycenie akcji Hewlett Packard. Podobne czynniki doprowadziły do silnej korekty notowań Clorox. Firma zapowiedziała przy tym podniesienie cen, co ma przeciwdziałać rosnącym kosztom produkcji.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane