Czytasz dzięki

Na giełdach w USA wzrosty mimo drożejącej ropy

(Marek Druś)
opublikowano: 19-08-2005, 16:47

Na amerykańskich giełdach przeważa popyt mimo wyraźnego wzrostu notowań ropy w pierwszej fazie sesji na NYMEX. Przy braku nowych danych makro na ruch cen wpływ mają przede wszystkim wiadomości dotyczące poszczególnych spółek.

Na amerykańskich giełdach przeważa popyt mimo wyraźnego wzrostu notowań ropy w pierwszej fazie sesji na NYMEX. Przy braku nowych danych makro na ruch cen wpływ mają przede wszystkim wiadomości dotyczące poszczególnych spółek.

Najmocniej drożejącymi blue chipami wchodzącymi w skład indeksu Dow Jones są Coca-Cola i IBM. W przypadku pierwszej ze spółek popyt wywołało podwyższenie jej rekomendacji przez UBS do „kupuj”.

Na rynku spółek technologicznych wyraźnie drożeją akcje Autodesk. Producent oprogramowania zakończył drugi kwartał blisko dwukrotnie wyższym zyskiem od osiągniętego rok wcześniej. Jego sprzedaż wzrosła aż o 33 proc. Poprawa wyników skłoniła zarząd spółki do podwyższenia rocznej prognozy.

Spośród spółek wchodzących w skład indeksu S&P500 największy, ponad 10 proc. wzrost kursu notują papiery

Delphi. Lehman Brothers podwyższył rekomendację producenta części zamiennych dla przemysłu motoryzacyjnego oczekując poprawy jego wyników dzięki nowym zamówieniom i spodziewanej pomocy finansowej General Motors.

Wzrost notowań ropy poprawił umiarkowanie notowania spółek branży naftowej. Kurs ExxonMobil idzie w górę, drożeją także papiery Valero Energy. Jego wartość rynkowa spadła od początku tygodnia o 8,5 proc. w związku z gwałtowną przeceną ropy na poprzednich sesjach.

MD

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane