Na koniec 2010 r. w funduszach inwestycyjnych będzie ponad 137,4 mld zł

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-01-2006, 19:02

Na koniec 2010 r. w funduszach inwestycyjnych w Polsce będzie 137,4 mld zł, czyli ponad dwa razy więcej niż na koniec 2005 r - wynika z prognozy Union Investment Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, przedstawionej na wtorkowej konferencji prasowej.

Na koniec 2010 r. w funduszach inwestycyjnych w Polsce będzie 137,4 mld zł, czyli ponad dwa razy więcej niż na koniec 2005 r - wynika z prognozy Union Investment Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, przedstawionej na wtorkowej konferencji prasowej.

    Obecnie w strukturze oszczędności Polaków fundusze inwestycyjne stanowią 9 proc., a oszczędności w bankach - 49 proc. (dane za 2005 r.). W 2006 udział funduszy inwestycyjnych ma się zwiększyć do 11 proc., a w 2010 - do 18 proc. Zdaniem analitykow Union Investment TFI udział oszczędności w bankach będzie się zmniejszał do 33 proc. w 2010 r.

    Prezes Union Investment TFI Małgorzata Góra zwróciła uwagę, że klienci chętnie wybierają fundusze, które zastępują inwestycje w lokaty. Są to np. fundusze, które gwarantują utrzymanie części kapitału, a ponadto umożliwiają dodatkowe zyski.

    Według badań Union Investment TFI, o 6 pkt. proc. zwiększył się odsetek Polaków zainteresowanych produktami o potencjalnie wyższym zysku, nawet mimo nieco wyższego ryzyka. 26 proc. badanych woli bezpieczne inwestycje, zachowujące wartość kapitału, mimo niższych potencjalnych zysków.

    Wiceprezes Union Investment TFI Zbigniew Jakubowski dodał, że dalszy wzrost inwestycji w funduszach kosztem depozytów jest udziałem wszystkich krajów zmierzających do strefy euro i widoczny jest nawet w Turcji, która dopiero aspiruje do wejścia do UE.

    Jakubowski zwrócił uwagę, że banki są coraz bardziej zainteresowane udostępnianiem swojej sieci funduszominwestycyjnym, także tym, które  nie należą do danej grupy bankowej. Banki bowiem, widząc spadające marże odsetkowe, czyli możliwe zyski między oprocentowaniem kredytów i depozytów, poszukują dodatkowych prowizji z np. dystrybucji funduszy. "Stąd coraz więcej banków otwiera sieć na fundusze. Banki będą +supermarketami+" - podkreślił Jakubowski.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane