Na kryzys usługi zewnętrzne

ANB
29-11-2011, 00:00

Zlecenie niektórych działań na zewnątrz pozwala ograniczyć koszty, a w niepewnych czasach także przenieść na innych ryzyko.

Spowolnienie gospodarcze i obawa przed kolejną falą kryzysu przyczyniają się do rozwoju rynku usług dla biznesu. Przedsiębiorcy, starając się jak najbardziej ograniczać wydatki, decydują się na włączenie outsourcingu do długofalowej strategii rozwoju.

— Zastosowanie outsourcingu usprawnia działanie firmy. Przynosi też oszczędności — od 10 do nawet kilkudziesięciu procent rocznie zależnie od typu i skali przedsięwzięcia lub specyfiki działalności. Jeśli powierzy się firmom zewnętrznym usługi call i contact center, to oszczędności mogą dochodzić nawet do 70 proc. — twierdzi Marcin Pankau, prezes spółki Holicon.

Mniejsze ryzyko

Potwierdza to Joanna Rada, dyrektor w firmie Arvato. Jej zdaniem, jest duża zależność między spowolnieniem gospodarczym a rozwojem outsourcingu.

— Strategię działania z wykorzystaniem outsourcingu łatwiej wdrożyć w dużej firmie, ale coraz częściej takim modelem biznesowym interesują się również średnie przedsiębiorstwa. Zdają sobie sprawę, że w niepewnych czasach płynność kapitału można zwiększyć, przenosząc ryzyko kosztów stałych na dostwacę usług — uważa Joanna Rada.

Rozwój rynku outsourcingowego, zwłaszcza w Europie i Azji, spowodowała już recesja sprzed trzech lat.

— Jest on specyficzny, bo jego rozwojowi sprzyja niepewność na rynkach. A jeśli ktoś już się zdecydował na usługi partnera zewnętrznego, to zwykle kontynuuje taką współpracę. Dzięki temu także czas koniunktury jest okresem wzrostu branży, bo dostawca rozwija się razem z klientem — mówi Krystian Bestry, dyrektorzarządzający Infosys BPO Europe, wiceprezes ABSL.

Zarządzanie na zewnątrz

Rozwój rynku przyczynia się do zwiększenia zakresu usług świadczonych przez partnerów zewnętrznych.

— Obserwujemy stopniowe przechodzenie od outsourcingu prostych usług typu sprzątanie i ochrona, które są nadal najpopularniejsze w polskich firmach, do bardziej zaawansowanych i kompleksowych. Firmy zlecają obsługę procesów informatycznych i tzw. back office, czyli czynności związane z szeroko pojętą administracją, w tym zarządzaniem obiegiem dokumentów. Popularny jest również outsourcing HR, kadr i płac, księgowości i finansów, logistyki, a także zewnętrzne wsparcie sprzedaży i obsługi klienta z zakresu call i contact center — wylicza Marcin Pankau.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANB

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Na kryzys usługi zewnętrzne