Na lotnisko we Frankfurcie podjedziemy autonomicznym pociągiem

opublikowano: 25-03-2018, 21:52
aktualizacja: 25-03-2018, 21:54

W 2023 r. przewóz pasażerów między terminalami lotniska we Frankfurcie może odbywać się już autonomicznie. Operator lotniska, spółka Fraport, zleciła stworzenie kolejki osobowej, która po torach pojedzie... bez maszynisty. To tylko jeden z przykładów wprowadzania za granicą nowej technologii do komunikacji publicznej.

Wizja autonomicznego transportu coraz mocniej rozbudza wyobraźnię nie tylko indywidualnych kierowców, ale także firm i jednostek zarządzających komunikacją miejską. Przystąpienie do prac badawczo-rozwojowych nad całkowicie elektrycznym i autonomicznym pojazdem miejskim zapowiedziało m.in. Volvo, które już wcześniej technologię tę wykorzystywało m.in. w górnictwie.  Niedawno również Siemens poinformował o zakończeniu pierwszej części prac nad systemem wspomagania motorniczego tramwaju, przypominającym rozwiązania stosowane w samojeżdżących samochodach. W dalszej części projektu, prowadzonego we współpracy z przedsiębiorstwem miejskim w Ulm (SWU) w Niemczech, opracowany ma już zostać w pełni autonomiczny tramwaj. 

Wagoniki autonomicznego systemu Siemensa będą kursowały na lotnisku we Frankfurcie co dwie minuty, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Zobacz więcej

Wagoniki autonomicznego systemu Siemensa będą kursowały na lotnisku we Frankfurcie co dwie minuty, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. ARC

Samojeżdżącymi pojazdami zainteresowali się również operatorzy lotnisk. W tym zakresie współpracę z Siemensem podjęły ostatnio lotniska w Bangkoku i we Frankfurcie. Spółka na zlecenie firmy Fraport, zarządzającej niemieckim lotniskiem, w ciągu najbliższych pięciu lat opracuje i dostarczy autonomiczną kolejkę osobową, która będzie przewozić pasażerów między terminalami. Linia kolejowa będzie mieć ponad 5 km długości i trzy stacje, a poruszać będzie się po niej w sumie 12 pociągów… nie wymagających obsługi maszynisty. 

“Systemy autonomicznego transportu osobowego Siemensa działają już na lotniskach we Francji, Roissy Charles-de-Gaulle i Orly w Paryżu, jak również na lotnisku O'Hare w Chicago. System Val jest również stosowany na liniach metra, np. w Lille, Rennes i Tuluzie oraz w Uijeongbu w Korei Południowej i Turynie we Włoszech” - podaje spółka w komunikacie. 

Ciekawostka z zakresu autonomicznych technologii: w marcu 2018 r. Press Association podał, że w norweskim porcie lotniczym Fagernes przeprowadzono testy autonomicznych pługów śnieżnych, użyte zostały do odśnieżania pasów startowych. Próbę przeprowadziła spółka Yeti Snow Technology, pracująca nad nowoczesnymi pojazdami wykorzystywanymi w portach lotniczych.

Serwis faz.net poinformował natomiast o eksperymentach niemieckiego start-upy Volocopter, którego autonomiczne taksówki powietrzne z miejscem dla dwóch pasażerów zostały z sukcesem przetestowane w Dubaju. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Na lotnisko we Frankfurcie podjedziemy autonomicznym pociągiem