Na południu sklep na sklepie

MZAT
opublikowano: 15-07-2011, 00:00

W Dolnośląskiem jest najwięcej powierzchni handlowej na mieszkańca. Ale Wrocław ani myśli zwalniać.

W Dolnośląskiem jest najwięcej powierzchni handlowej na mieszkańca. Ale Wrocław ani myśli zwalniać.

W całym kraju na 1000 mieszkańców przypada ok. 191 mkw. powierzchni w centrach handlowych. Tymczasem na Dolnym Śląsku jest to 270 mkw., a po ukończeniu trwających inwestycji liczba ta wzrośnie o kolejnych 20 mkw. To aż 41 proc. więcej powierzchni w centrach, niż wynosi krajowa średnia przypadająca na głowę mieszkańca Dolnego Śląska. Dysproporcja jeszcze się powiększy —wynika z danych Jones Lang LaSalle (JLL).

— Pomimo istniejącej obecnie szerokiej oferty rynek wrocławski nadal postrzegany jest jako atrakcyjne miejsce dla nowych projektów, o czym świadczą planowane nowe obiekty z szeroką ofertą handlową, np. Sky Tower czy galeria handlowa na wrocławskich Maślicach —mówi Natalia Sobecka z Jones Lang LaSalle.

We wrocławskich galeriach kupić można produkty 75 proc. marek badanych przez JLL. Dobrze pod tym względem wypada też Legnica (m.in. Galeria Piastów) i Wałbrzych (Galeria Victoria), gdzie obecna jest co czwarta znana marka. Z dużych miast regionu najgorzej wypadają zdominowane przez hipermarkety Głogów i Świdnica, gdzie dostępnych jest tylko 6 proc. marek. Nie na długo jednak — w Świdnicy w lutym przyszłego roku otworzy się Galeria Świdnicka o powierzchni 20 tys. mkw., budowana przez Rank Progress. Mniejszy obiekt — galerię Iga 2 — stawia w Głogowie konsorcjum Pellene.

W ocenie analityków JLL kolejne lata przyniosą spowolnienie w budowie centrów handlowych na Dolnym Śląsku. Deweloperzy skupią się prawdopodobnie na regionach mniej nasyconych. Wyjątkiem będzie Wrocław, który — zdaniem analityków — wciąż ma potencjał na nowe centra handlowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy