Na powodzenie usług wpływa kilka czynników

Marcin Złoch
opublikowano: 26-04-2006, 00:00

Dzięki funduszom unijnym coraz więcej firm może pozwolić sobie na szerokie wykorzystywanie teleinformatyki.

Jakie czynniki mają wpływ na rozwój usług transmisji danych? Łukasz Bromirski, inżynier systemowy Cisco Systems Poland, twierdzi, że jest to wdrażanie nowych aplikacji, które wymagają coraz większej przepustowości i — w większości — są coraz bardziej czułe na opóźnienia.

— Mam na myśli komunikację IP, ale również różnego rodzaju systemy ERP. Z drugiej strony, rozwój usług transmisji danych napędzają też abonenci indywidualni, którzy przede wszystkim korzystają z internetu i technologii VoIP, takich jak np. Skype, ale zaczynają również odkrywać inne zastosowania dla usług z dużym pasmem — twierdzi Łukasz Bromirski.

Poszerzanie

Agata Habierska, kierownik produktu ds. usług transmisji danych Crowley Data Poland, jako przyczynę wzrastającego zapotrzebowania na usługi transmisji danych wskazuje powiększanie się firm i ekspansję geograficzną przedsiębiorstw.

— Firmy intensywniej korzystają z transmisji danych, bo wzrasta potrzeba częstszego przemieszczania się pracowników. Również coraz bardziej zacieśnia się współpraca z partnerami, kooperantami, którym firmy chcą udostępnić część swoich zasobów — celem usprawnienia komunikacji. Wreszcie standardy światowe: wysoka informatyzacja społeczeństw i przedsiębiorstw krajów Unii Europejskiej — wylicza Agata Habierska.

Rywalizacja

Dla Macieja Jędraka, kierownika produktu Netii, czynnikami stymulującymi rozwój rynku transmisji danych jest chęć zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz taniejące i wciąż unowocześniane urządzenia.

— Nawet mała firma może obecnie skorzystać z nawet najbardziej zaawansowanych aplikacji, bez konieczności ich zakupu. Właściciele udostępniają je na zasadzie pay per use. Ale do tego potrzeba wydajnego łącza transmitującego dane — zauważa Maciej Jędrak.

Okiem operatora VoIP

Rozmowy będą katalizatorem

Możliwość prowadzenia rozmów głosowych

i korzystania z usług dodanych do telefonii IP to czynniki, które w największym stopniu będą stymulowały rozwój usług transmisji danych w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.

Z telefonią IP wiążą się korzyści dla firm, takie jak ograniczenie kosztów rozmów, połączenia

wewnątrz sieci za darmo czy zwiększenie ergonomii pracy, wynikające choćby z takich usług, jak telekonferencje, zapowiedzi głosowe, możliwość przesyłania faksów na e-mail. Wzrost popularności telefonii IP wśród firm powinien zadziałać jak katalizator, przyśpieszający rozwój całego rynku transmisji danych.

Jakub Dwernicki, prezes firmy Inotel, operatora telekomunikacyjnego świadczącego usługi telefonii IP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy