Na reklamę 8 mld dolarów

MAZ
30-06-2008, 00:00

Procter & Gamble wydaje na reklamę tyle, ile warte są PGNiG czy KGHM. W Cannes koncern dostał właśnie nagrodę reklamodawcy roku.

Procter & Gamble wydaje na reklamę tyle, ile warte są PGNiG czy KGHM. W Cannes koncern dostał właśnie nagrodę reklamodawcy roku.

Jury 55. francuskiego festiwalu reklamy wyróżniło Procter & Gamble, producenta proszków do prania i kosmetyków, za kreatywność i innowacyjność w działaniach marketingowych. Tegoroczny laureat, twórca marek Vizir, Pampers, Ariel, Tampax, Lenor, Head & Shoulders, Duracell, Gillette, tylko w 2007 r. na reklamę swoich produktów na całym świecie wydał 7,9 mld dolarów. To jeden z największych globalnych budżetów reklamowych, jakie korporacje przeznaczają na własne działania promocyjne. Z tego w Polsce na reklamę telewizyjną firma przeznaczyła prawie 290 mln zł (dane TNS OBOP), a na promocję w pismach handlowych blisko 17,5 mln zł (dane Monitoring Trade Press). Na festiwalu w Cannes P&G pojawia się od 2003 r. Zdobył przez ten czas 39 nagród.

— Bacznie obserwujemy trendy i nowości na rynku reklamowym. Szeroko wykorzystujemy reklamę telewizyjną, głównie ze względu na jej zasięg, jednak coraz częściej stosujemy też nowe kanały i formy komunikacji — podkreśla Marek Kapuściński, prezes Procter & Gamble w Polsce.

Kapuściński jest przewodniczącym jury tegorocznej edycji konkursu komunikacji marketingowej Effie Awards, którego wyniki poznamy 3 listopada na uroczystej gali w Teatrze Wielkim.

Ciągle Więcej

Wydatki na reklamę P&G w skali globalnej (w mld dolarów)

2007 7,937

2006 7,122

2005 5,929

2004 5,466

2003 4,487

Źródło: Procter & Gambl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Na reklamę 8 mld dolarów