Na rynku długu pogorszenie nastrojów, najbliższe dni mogą przynieść uspokojenie

opublikowano: 05-01-2007, 14:58

Mijający tydzień przyniósł wzrosty rentowności papierów dłużnych mimo, że początek tygodnia był dość obiecujący. Zdaniem analityków, najbliższe dni mogą pogłębić te wzrosty, chociaż istotna będzie publikacja inflacji konsumenckiej.

Mijający tydzień przyniósł wzrosty rentowności papierów dłużnych mimo, że początek tygodnia był dość obiecujący. Zdaniem analityków, najbliższe dni mogą pogłębić te wzrosty, chociaż istotna będzie publikacja inflacji konsumenckiej.

„Mijający tydzień rozpoczęliśmy optymistycznie. Pięciolatki testowały nawet najniższy poziom z listopada” – powiedział Marcin Mrowiec, analityk z Banku BPH.

Później nastroje się popsuły, głównie za sprawą zamieszania wokół osoby kandydata na prezesa do Narodowego Banku Polskiego (NBP).

„Ta sytuacja przełożyła się na rynek długu” – powiedział Mrowiec.

Jego zdaniem, w najbliższych dniach papiery dłużne uzależnione będą od publikacji grudniowego poziomu inflacji konsumenckiej.

„Resort finansów szacuje grudniową inflację na poziomie 1,5%. My szacujemy podobnie – będzie to prawdopodobnie ok. 1,6% r/r” – powiedział Mrowiec.

Jednocześnie podkreślił, że cały czas na rynek obligacji będzie pod wpływem zdarzeń związanych z wyborem prezesa NBP.

„Możliwe jest uspokojenie złotego. Według niektórych informacji nastawienie kandydata prezydenta do polityki pieniężnej jest bardziej ‘gołębie’” – powiedział Mrowiec.

„Natomiast w szerszej perspektywie – myślę, że ok. 1-2 miesięcy – rentowności papierów dłużnych mogą wzrosnąć. Zapowiada się kolejne pół roku z dobrym wzrostem gospodarczym, do tego dochodzi coraz większa presja płac i prawdopodobnie inflacja pójdzie w górę” – dodał.

W piątek ok. godziny 14:20 rentowności obligacji dwuletnich kształtowały się na poziomie 4,48% (wobec 4,55% w ubiegłym tygodniu), pięcioletnich – 4,94% (wobec 4,98%), natomiast dziesięcioletnich – 5,11% (wobec 5,19%). (ISB)

Dagmara Leszkowicz

dag/tom

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane