Czytasz dzięki

Na wsparcie innowacyjnych projektów w NCBiR czeka 2,7 mld zł

  • PAP
opublikowano: 04-07-2019, 19:45

W tegorocznej edycji programu Szybka Ścieżka prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na wsparcie innowacyjnych badań i rozwiązań technicznych, przygotowano 2,7 mld złotych. W czwartek eksperci NCBiR spotkali się z opolskimi przedsiębiorcami.

Jak powiedziała Izabela Lewandowska z NCBR, spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi skorzystaniem ze wsparcia na badania i wdrożenie innowacyjnych technologii prowadzone są od ubiegłego roku. W ich trakcie poza częścią informacyjną prowadzone są warsztaty, których celem jest ułatwienie, szczególnie małym i średnim firmom, przygotowanie właściwego wniosku umożliwiającego uzyskanie wsparcia ze strony Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

"Zależy nam, by przedsiębiorcy byli dobrze przygotowani do składania wniosków w ramach programu Szybka Ścieżka, który jest adresowany zarówno do start-upów, małych i średnich firm, jak i dużych podmiotów oraz konsorcjów. W jego ramach można otrzymać od kilkuset tysięcy do dwustu milionów złotych dofinansowania. Najważniejsze, żeby pomysł na technologię czy produkt miał innowacyjny charakter. Nam zależy także, by pomysły wspierane przez NCBiR były wdrażane w gospodarce, bowiem celem projektu jest przede wszystkim wsparcie badań przemysłowych i prac rozwojowych" - wyjaśnia Lewandowska.

Jak podkreślono podczas spotkania, NCBiR wprowadziło rynkowy system wsparcia, redukujący formalności towarzyszące zgłaszaniu wniosków o finansowanie i skracający czas wydania decyzji do 90 dni od złożenia dokumentów. Specjaliści z NCBiR podkreślają, że projekty mogą dotyczyć bardzo szerokiego spektrum działalności - od rolnictwa, leśnictwa, przez transport po zdrowie.

Jednym z beneficjentów NCBiR obecnych na spotkaniu byli przedstawiciele opolskiej firmy HARD BEANS COFFEE ROASTERS Sp. z o.o., która prowadziła badania nad opracowaniem systemu do maceracji kawy segmentu Specialty z użyciem mieszalnika pneumatycznego. Artur Porada z HBCR w rozmowie z PAP zapewniał, że bez wsparcia NCBiR, ich projekt, który podbija obecnie światowe rynki, nie miałby szans na realizację.

"Jesteśmy bardzo młodą firmą. Zaczęliśmy w 2017 roku. Rok później rozpoczęliśmy badania nad stworzeniem systemu maceracji kawy, którą obecnie w wielu kawiarniach świata robi się w ten sposób, że przez 24 godziny zalewa się ziarna zimną wodą, a następnie odcedza przy pomocy pieluszki tetrowej. Nasz projekt, dzięki któremu proces skrócono do niecałej godziny, a urządzenie można ustawić w każdym barze, początkowo kosztował nieco ponad 900 tysięcy złotych, z czego 651 tys. stanowiło wsparcie NCBiR. Udało nam się zmniejszyć koszt do pół miliona. Dzisiaj, po pierwszym pokazie naszego urządzenia na targach kawy w Berlinie, mamy zamówienia z Dubaju, USA, Niemiec. Bez wsparcia NCBiR, o tak szybkim sukcesie nie byłoby mowy" - uważa Porada.

Według ekspertów, przedsiębiorcy z Opolskiego skutecznie sięgają po dofinansowanie z NCBiR. Tylko w latach 2016-2018 z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, 23 projekty z województwa otrzymały ponad 137 milionów złotych dofinansowania. Harmonogram spotkań dostępny jest na stronie www.NCBRdlaFirm.pl. Udział w warsztatach i korzystanie z porad ekspertów są bezpłatne.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane