Nadal nie ma decyzji w sprawie Orkla Media

Polska Agencja Prasowa SA
09-06-2006, 10:36

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom zarząd koncernu Orkla ASA nie podjął w czwartek decyzji w sprawie losów grupy medialnej Orkla Media - informują piątkowe norweskie media. Świadczy to o trwających wśród członków zarządu koncernu sporach - napisał dziennik "Aftenposten".

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom zarząd koncernu Orkla ASA nie podjął w czwartek decyzji w sprawie losów grupy medialnej Orkla Media - informują piątkowe norweskie media. Świadczy to o trwających wśród członków zarządu koncernu sporach - napisał dziennik "Aftenposten".

Po zakończeniu dwudniowych obrad zarządu w Oslo, ogłoszono lakoniczny komunikat. Stwierdza się w nim, że zarząd będzie nadal zajmował się problemem Orkla Media oraz, co ważne, że koncern w przyszłości pozostanie w jakiejś formie właścicielem grupy medialnej.

Ponadto Orkla zapowiada, że dla zachowania  zaufania partnerów, koncern nie będzie informował, z kim chce negocjować w ostatniej fazie rokowań nad przyszłością Orkla Media.

Według norweskich obserwatorów na czoło krótkiej listy potencjalnych inwestorów wysunął się  londyński fundusz inwestycyjny Mecom Group Ltd, kierowany przez Davida Montgomery i inwestujący w media we Francji, Holandii, Niemczech, Włoszech i w Wielkiej Brytanii.

"Aftenposten" pisze, że zarząd Orkli skłania się do sprzedania Brytyjczykom większości udziałów w posiadanym przez Orkla Media norweskim rynku prasowym. Tworzy go 31 tytułów gazet regionalnych. Dziennik "Dagblatet" z kolei przypuszcza, że Orkla z jednym, a może z dwoma partnerami, utworzy joint venture. Przy takim rozwiązaniu, polska część Orkli pozostałaby w tej nowej spółce. W Polsce spółka jest  m.in. współwłaścicielem "Rzeczpospolitej" i 12 regionalnych tytułów prasowych.

Za wyborem takiego właśnie rozwiązania przemawia, według internetowego wydania magazynu "Propaganda", stwierdzenie w komunikacie o tym, że Orkla pozostanie nadal właścicielem lub współwłaścicielem grupy medialnej.

"Propaganda" przypomina, że sprzedaż Orkla Media rozpoczęła się w listopadzie ub.r. Zapowiadano zakończenie tego procesu przed latem. Obecnie, jak pisze piątkowy dziennik ekonomiczny "Dagens Naeringsliv", rzecznik Orkla Media Stig Finslo oświadcza - "Nie ma żadnych wiążących dat. Najważniejsze, by znaleźć optymalne rozwiązanie."

Michał Haykowski

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nadal nie ma decyzji w sprawie Orkla Media