Nadchodzi czas żywności z internetu

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 01-02-2010, 06:42

Za granicą internetowe sklepy z żywnością biją rekordy sprzedaży. Tak samo będzie w Polsce. Spożywcze e-sklepy zainkasują w tym roku 300 mln zł - ocenia Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market. Za 10 lat ma to już być... 10 mld.

Jeśli w branży spożywczej lub handlowej jest jeszcze ktoś, kto z lekceważeniem podchodzi do handlu żywnością w internecie, to najwyższy czas, żeby zaczął traktować go poważnie. Wartość globalnej sprzedaży żywności i napojów przez internet w 2009 r. sięgnęła już 20 mld USD.

Z raportu brytyjskiej firmy badawczej IGD wynika, że tylko w Wielkiej Brytanii wartość sprzedaży żywności online do 2014 r. ma się podwoić i osiągnie 7,2 mld GBP (około 11,5 mld USD). Według IGD, aż 13 proc. Brytyjczyków zrobiło w 2009 r. zakupy żywności przez internet, a 34 proc. deklaruje, że będzie robić je w ciągu następnych 5-10 lat.

Choć na razie nie ma jeszcze tak dokładnych badań dotyczących polskiego e-handlu żywnością, to wszystko wskazuje, że w tej dekadzie będzie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku spożywczego. Rynku, który wielu firmom da dobrze zarobić.

Na razie jednak działające na tym rynku firmy przyznają, że początki w tym biznesie są trudne.

— Nasza sprzedaż przez internet rośnie o 100 proc. rocznie. Było 6 mln zł w 2008 r., potem 16 mln w 2009 r., a w 2010 r. spodziewamy się osiągnąć już ponad 30 mln zł. Jednak, mimo tak wysokiej dynamiki sprzedaży, dopiero w tym roku zaczniemy tak naprawdę zarabiać na tej działalności — mówi Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.

Jego zdaniem, w 2010 r. rynek sprzedaży żywności online osiągnie w Polsce wartość około 300 mln zł, a do 2014 r. powiększy się co najmniej 2-3 razy.

Rywale Almy24. pl, wśród których są m.in. Piotr i Paweł, E. Leclerc, A.pl czy Frisco.pl, także rozwijają skrzydła. Na rynek wchodzą też kolejne firmy, jak np. Fresh24.pl.

Więcej w poniedziałkowym Pulsie Biznesu

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane