Najdroższy europejski „jednorożec” osiągnął 15 mld USD wyceny

opublikowano: 12-01-2021, 09:28

Brytyjski operator płatności internetowych Checkout.com został najwyżej wycenianym „jednorożcem” w Europie po ostatniej rundzie finansowania, w której pozyskał 450 mln USD.

„Jednorożce” to startupy, które osiągnęły wycenę sięgającą 1 mld USD i wyżej. Działający od 2012 roku Checkout.com wyceniany jest po ostatniej rundzie finansowania na 15 mld USD. To prawie trzykrotnie więcej niż szacowano jego wartosć jeszcze siedem miesięcy temu, kiedy w poprzedniej rundzie finansowania pozyskał 150 mln USD. W pierwszej rundzie finansowani, w 2019 roku fintech pozyskał 230 mln USD, co dało mu wycenę 2 mld USD.

Checkout.com, wśród którego klientów są m.in. Pizza Hut i H&M;, jest obecnie już czwartym pod względem szacowanej wartości „jednorożcem” na świecie. Fintech pozyskał przez ostatnie dwa lata 830 mln USD od inwestorów. Zatrudnia już 1 tys. ludzi na świecie, a w tym roku zamierza przyjąć jeszcze 700. Chce wejść na rynek amerykański.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnbc.com

Polecane