Czytasz dzięki

Nakłady na „Cyberpunka” to już blisko 300 mln zł

GSU
opublikowano: 29-08-2019, 18:23

Nakłady CD Projektu na prace rozwojowe, związane głównie z tworzonym projektem „Cyberpunk 2077” oraz niezamortyzowaną wartością wydanych w 2018 r. produkcji „GWINT” i „Wojna Krwi” na koniec czerwca były na poziomie 292 mln zł.

Wydatki Grupy na produkcję gier i nowych technologii, w samym pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł.

CD Projekt na koniec półrocza wykazała 84 mln zł rozliczeń międzyokresowych przychodów głównie gry „Cyberpunk 2077” oraz w mniejszym stopniu gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na platformę przenośną Nintendo Switch, a także rozliczeń z tytułu dotacji. To o 220,4 proc. więcej rdr, głównie za sprawą „bardzo udanego startu akcji preorderowej gry Cyberpunk 2077 na cyfrowych platformach dystrybucji gier PC.”

W pierwszej połowie 2019 r. CD Projekt wypracował 214,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto. Największy wpływ na wyniki pierwszego półrocza miała sprzedaż „Wiedźmina 3”.

- To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

W samym drugim kwartale zysk netto CD Projektu wyniósł 34 mln zł i okazał się 83 proc. wyższy od konsensusu Pap Biznes. Analitycy spodziewali się 18,6 mln zł. Przychody wyniosły 133,5 mln zł i były 43,5 proc. wyższe od konsensusu. 

„W ramach realizowanej kampanii promocyjnej gry Cyberpunk 2077 Spółka nawiązała ścisłą współpracę z wybranymi partnerami wydawniczymi wiążącą się z wzajemną promocją i partycypacją partnerów w kosztach prowadzonej kampanii. W efekcie w Sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2019 r. nastąpił znaczący wzrost Przychodów ze sprzedaży usług nie mający odzwierciedlenia w danych porównawczych z poprzednich okresów” – podała spółka.

 

 

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane