Wydatki Grupy na produkcję gier i nowych technologii, w samym pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł.

CD Projekt na koniec półrocza wykazała 84 mln zł rozliczeń międzyokresowych przychodów głównie gry „Cyberpunk 2077” oraz w mniejszym stopniu gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na platformę przenośną Nintendo Switch, a także rozliczeń z tytułu dotacji. To o 220,4 proc. więcej rdr, głównie za sprawą „bardzo udanego startu akcji preorderowej gry Cyberpunk 2077 na cyfrowych platformach dystrybucji gier PC.”
W pierwszej połowie 2019 r. CD Projekt wypracował 214,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto. Największy wpływ na wyniki pierwszego półrocza miała sprzedaż „Wiedźmina 3”.
- To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.
W samym drugim kwartale zysk netto CD Projektu wyniósł 34 mln zł i okazał się 83 proc. wyższy od konsensusu Pap Biznes. Analitycy spodziewali się 18,6 mln zł. Przychody wyniosły 133,5 mln zł i były 43,5 proc. wyższe od konsensusu.
„W ramach realizowanej kampanii promocyjnej gry Cyberpunk 2077 Spółka nawiązała ścisłą współpracę z wybranymi partnerami wydawniczymi wiążącą się z wzajemną promocją i partycypacją partnerów w kosztach prowadzonej kampanii. W efekcie w Sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2019 r. nastąpił znaczący wzrost Przychodów ze sprzedaży usług nie mający odzwierciedlenia w danych porównawczych z poprzednich okresów” – podała spółka.