Nauczą o sprawach, którymi dziś żyje świat

MBE
opublikowano: 19-06-2009, 00:00

Uczelnie prowadzące programy MBA trzymają rękę na pulsie gospodarki. Uczą słuchaczy, jak działać w kryzysie.

Uczelnie prowadzące programy MBA trzymają rękę na pulsie gospodarki. Uczą słuchaczy, jak działać w kryzysie.

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej już wprowadziła do swoich programów MBA kilka zmian. Dostosowała tematykę przedmiotów do nowych warunków rynkowych, m.in. w dziedzinie finansów, zarządzania strategicznego i zarządzania ryzykiem. Na zajęciach mówi się teraz więcej także np. o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Od nowego roku akademickiego szkoła poszerzy program o moduł poświęcony kryzysowi gospodarczemu. O przedsiębiorczości w dobie kryzysu słuchacze MBA uczą się także podczas sesji zagranicznych. Ostatnio — na zorganizowanym w czerwcu wyjeździe naukowym do partnerskiej Oxford Said Business School.

Szkoła Główna Handlowa w programie Canadian Executive MBA (CEMBA) w tym roku zwiększyła liczbę przedmiotów podejmujących tematykę finansów międzynarodowych. Koordynatorom programu zależy na tym, żeby menedżer miał wartościową wiedzę i nie powtarzał plotek dotyczących kryzysu. W przyszłym roku akademickim CEMBA zaproponuje także swoim słuchaczom nowy przedmiot — Risk Management and Value Creation. Jego wykładowcy będą bezpośrednio reagowali na to, co się dzieje na rynku. Także na zajęciach prowadzonych przez profesorów z Polski i Kanady, które już były w programie, od nowego roku akademickiego będzie się więcej mówiło o aktualnej sytuacji na rynkach.

Profesor Marian Geldner, dyrektor programu Warsaw Executive MBA, zapewnia, że w związku z kryzysem w przyszłym roku akademickim na pewno zmienią się programy wielu przedmiotów. Wykładowcy więcej uwagi będą poświęcali różnym aspektom kryzysu finansowego i związanemu z nim ryzyku i niepewności.

Warsaw Illinois Executive MBA (WIEMBA) także reaguje na to, co się teraz dzieje w gospodarce i dostosowuje case’y do zmieniającej się sytuacji.

Program studiów MBA zmieniła też Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Wprowadziła nowe przedmioty, np. Crisis Management, na którym słuchacze uczą się, jak powinien wyglądać PR w sytuacji kryzysowej, uczestniczą w warsztatach i symulacjach.

— Słuchacze MBA muszą się uczyć o kryzysie na bieżąco. Podręczniki, które będą opisywały nasz XXI-wieczny kryzys, pojawią się dopiero w przyszłości — zwraca uwagę profesor Marek Gruszczyński, koordynator CEMBA.

W programach MBA wprowadza się też zmiany niezwiązane z sytuacją w gospodarce. Na przykład słuchacze Warsaw Executive Master of Business od poprzedniej edycji studiów muszą obowiązkowo wziąć udział w międzynarodowej sesji, która do tej pory była fakultatywna. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu stawia z kolei w tym roku nowe wymagania kandydatom na studia MBA: muszą dostarczyć dwa listy referencyjne (po polsku i po angielsku). Natomiast w przypadku polsko-francuskiego program z zakresu zarządzania typu MBA na Uniwersytecie Łódzkim skrócono okres nauki z czterech do trzech semestrów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu