Nauczą o sprawach, którymi dziś żyje świat

MBE
opublikowano: 19-06-2009, 00:00

Uczelnie prowadzące programy MBA trzymają rękę na pulsie gospodarki. Uczą słuchaczy, jak działać w kryzysie.

Uczelnie prowadzące programy MBA trzymają rękę na pulsie gospodarki. Uczą słuchaczy, jak działać w kryzysie.

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej już wprowadziła do swoich programów MBA kilka zmian. Dostosowała tematykę przedmiotów do nowych warunków rynkowych, m.in. w dziedzinie finansów, zarządzania strategicznego i zarządzania ryzykiem. Na zajęciach mówi się teraz więcej także np. o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Od nowego roku akademickiego szkoła poszerzy program o moduł poświęcony kryzysowi gospodarczemu. O przedsiębiorczości w dobie kryzysu słuchacze MBA uczą się także podczas sesji zagranicznych. Ostatnio — na zorganizowanym w czerwcu wyjeździe naukowym do partnerskiej Oxford Said Business School.

Szkoła Główna Handlowa w programie Canadian Executive MBA (CEMBA) w tym roku zwiększyła liczbę przedmiotów podejmujących tematykę finansów międzynarodowych. Koordynatorom programu zależy na tym, żeby menedżer miał wartościową wiedzę i nie powtarzał plotek dotyczących kryzysu. W przyszłym roku akademickim CEMBA zaproponuje także swoim słuchaczom nowy przedmiot — Risk Management and Value Creation. Jego wykładowcy będą bezpośrednio reagowali na to, co się dzieje na rynku. Także na zajęciach prowadzonych przez profesorów z Polski i Kanady, które już były w programie, od nowego roku akademickiego będzie się więcej mówiło o aktualnej sytuacji na rynkach.

Profesor Marian Geldner, dyrektor programu Warsaw Executive MBA, zapewnia, że w związku z kryzysem w przyszłym roku akademickim na pewno zmienią się programy wielu przedmiotów. Wykładowcy więcej uwagi będą poświęcali różnym aspektom kryzysu finansowego i związanemu z nim ryzyku i niepewności.

Warsaw Illinois Executive MBA (WIEMBA) także reaguje na to, co się teraz dzieje w gospodarce i dostosowuje case’y do zmieniającej się sytuacji.

Program studiów MBA zmieniła też Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Wprowadziła nowe przedmioty, np. Crisis Management, na którym słuchacze uczą się, jak powinien wyglądać PR w sytuacji kryzysowej, uczestniczą w warsztatach i symulacjach.

— Słuchacze MBA muszą się uczyć o kryzysie na bieżąco. Podręczniki, które będą opisywały nasz XXI-wieczny kryzys, pojawią się dopiero w przyszłości — zwraca uwagę profesor Marek Gruszczyński, koordynator CEMBA.

W programach MBA wprowadza się też zmiany niezwiązane z sytuacją w gospodarce. Na przykład słuchacze Warsaw Executive Master of Business od poprzedniej edycji studiów muszą obowiązkowo wziąć udział w międzynarodowej sesji, która do tej pory była fakultatywna. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu stawia z kolei w tym roku nowe wymagania kandydatom na studia MBA: muszą dostarczyć dwa listy referencyjne (po polsku i po angielsku). Natomiast w przypadku polsko-francuskiego program z zakresu zarządzania typu MBA na Uniwersytecie Łódzkim skrócono okres nauki z czterech do trzech semestrów.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Polecane