Nauka przez doświadczenie

TOMASZ BORG
24-10-2011, 00:00

KOMENTARZ

Rynek szkoleniowy w Polsce jest już stosunkowo dojrzały i ma bogatą ofertę. Ważne, aby była ona dostosowana do strategii przedsiębiorstwa. Wybór odpowiedniego programu szkoleniowego powinien wynikać ze szczegółowej – biorącej pod uwagę wszystkich interesariuszy – analizy potrzeb. Dzięki temu uzyskuje się pełne spektrum oczekiwań konkretnej firmy i szkolenie nie staje się celem samym w sobie. Skuteczność transferu wiedzy i umiejętności zależy od działań podejmowanych na każdym etapie – przed, w trakcie, i po szkoleniu.

Osoby pracujące w niektórych sektorach biznesu, np. w usługach czy szeroko rozumianym FMCG, powinny mieć zestaw umiejętności związanych z komunikacją, sprzedażą, negocjacjami, zarządzaniem czasem. Zdobywanie wiedzy z tych dziedzin jest elementem przygotowania zawodowego. Zmienia się sposób prowadzenia tych szkoleń, przekazywania informacji tak, aby było to jak najatrakcyjniejsze dla słuchaczy. Z powodzeniem na przykład realizujemy szkolenia typu „nauka przez doświadczenie” (ang. experiential learning). Uczestnicy takich zajęć, przechodząc różne sytuacje i analizując je, zauważają możliwości zwiększenia efektywności swoich działań. Ten sposób raczej inspiruje, pobudza do myślenia, niż daje gotowe schematy postępowania.

Warto zwrócić uwagę na nowe tematy, bezpośrednio odpowiadające na potrzeby rynku. W ostatnim czasie popularne są szkolenia dotyczące motywowania pozafinansowego, innowacyjności, zarządzania zmianą. To odpowiedź na poszukiwanie przez firmy nowych przewag konkurencyjnych i sposobów zarządzania zespołem w okresie spowolnienia gospodarczego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: TOMASZ BORG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Nauka przez doświadczenie