Naukowcy: tak firmy powinny walczyć z otyłością

opublikowano: 20-09-2018, 22:00

Choć w Polsce nie jest jeszcze tak dużym problemem, to są kraje, np. USA, Czechy i Wielka Brytania, gdzie otyłość dotyczy już ponad jednej czwartej populacji.

Dlatego producenci coraz częściej lansują modę na zdrową, niskokaloryczną żywność. Otyłość to choroba cywilizacyjna naszych czasów — mówią naukowcy. Na Uniwersytecie Pensylwanii zachęcają, żeby w jej leczenie włączyli się też… pracodawcy. Z przeprowadzonych tam badań, o których napisał MarketWatch, wynika, że oferowanie pracownikom nagród finansowych, mniejszych i większych, motywuje ich do uczestniczenia w programach zdrowotnych, a przeprowadzenie loterii pieniężnej może zachęcić nawet o połowę więcej osób do zrzucenia wagi. W badaniu, które trwało pół roku, wzięło udział 209 pracowników uniwersytetu. Naukowcy chcieli ich zmotywować do uczestnictwa w programie „7 tys. kroków zdrowia każdego dnia”. Codziennie, przez 26 tygodni, aplikacja w smartfonie śledziła ich aktywność. Podzielono ich na trzy grupy, w których mieli otrzymywać finansowe bodźce za udział w programie na trzy sposoby.

Okazało się, że najsilniej motywowała loteria mieszana, w której można było wygrać 5 lub 50 USD. Każdy, kto podjął wyzwanie, codziennie miał 18-procentowe prawdopodobieństwo wygrania 5 USD oraz 1-procentowe na nagrodę wielkości 50 USD. Klucz — zdaniem naukowców — tkwi w systemie motywowania, który angażuje do dalszego udziału w loterii. W przypadku dwóch pozostałych loterii, gdzie oferowana jest tylko jedna nagroda — typu „jackpot”, czyli bardzo małe szanse na wygranie dużej nagrody (500 USD), albo typu „więcej szans, ale mniejsze nagrody” (25-procentowe prawdopodobieństwo wygrania 5 USD) — uczestnicy wycofują się, kiedy z biegiem czasu widzą, że zdecydowana większość z nich nie ma żadnych zysków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Naukowcy: tak firmy powinny walczyć z otyłością