Neinver nadal liczy na łowców okazji

  • Emil Górecki
opublikowano: 14-03-2014, 00:00

W każdym regionalnym mieście jest już outlet. Deweloper wierzy, że są jeszcze miejsca na kolejne.

Co trzeci statystyczny Polak był w zeszłym roku w jednym z pięciu polskich outletów Factory hiszpańskiej firmy Neinver. 11,8 mln klientów oznacza rok do roku ich 22-procentowy wzrost oraz obroty większe o 23 proc. Trzeba jednak zaznaczyć, że dokładnie rok temu firma otworzyła drugi outlet w Warszawie — Factory Annopol.

Agata Brzezińska, szefowa Neinvera w Polsce, twierdzi, że w Polsce nie ma miejsca na centra wyprzedażowe w tych miastach, gdzie one już istnieją, ale widzi je w innych lokalizacjach. [FOT. WM]
Agata Brzezińska, szefowa Neinvera w Polsce, twierdzi, że w Polsce nie ma miejsca na centra wyprzedażowe w tych miastach, gdzie one już istnieją, ale widzi je w innych lokalizacjach. [FOT. WM]
None
None

— Nawet jeśli wyjmiemy ze statystyki inwestycję w Annopolu, każdy z naszych outletów poprawił wyniki w porównaniu z 2012 r. Format handlowy, jakim są centra wyprzedażowe, cieszy się coraz większą popularnością, także wśród sieci handlowych. Mamy wśród najemców coraz silniejsze marki, jak Tommy Hilfiger czy Guess, niektóre — jak Desigual — zaczęły ekspansję w Polsce od naszych outletów. Mamy też przykłady marek, które zastępują sklepy partnerskie [np. franczyzowe — red.], własnymi — mówi Agata Brzezińska, szefowa Neinvera w Polsce.

Kierunek: ściana wschodnia

Lepsze wyniki Factory Outlet w warszawskim Ursusie oraz we Wrocławiu to także zasługa poprawiającej się infrastruktury drogowej. Neinver przygotowuje się do rozbudowy outletu w Ursusie i rozgląda się za nowymi lokalizacjami. Łatwo nie będzie, bo racją bytu dla sklepu wyprzedażowego jest co najmniej milion potencjalnych klientów w odległości maksymalnie 1,5 godziny jazdy samochodem. Wrocław, Poznań, Kraków i Warszawa jest obstawiona przez Factory, w Szczecinie centrum podobnego formatu ma Echo Investment, fundusz Peakside Polonia ma Fashion House w Sosnowcu, Gdańsku i podwarszawskim Piasecznie.

Do tego dochodzi gigantyczne centrum Ptak w Rzgowie pod Łodzią. Bez centrów wyprzedażowych jest tzw. ściana wschodnia. Jednak w Białymstoku i Lublinie do takich inwestycji przymierza się firma ADV Por Property Investment. — Według naszych analiz, w Polsce nie ma miejsca na centra wyprzedażowe w miastach, gdzie one już istnieją. Widzimy jednak możliwości ich budowania w nowych lokalizacjach — zapowiada Agata Brzezińska.

Coraz mniej białych plam

Zdaniem Edyty Potery, dyrektor z działu handlowego agencji JLL, powstawanie kolejnych outletów jest uwarunkowane nie tylko rozmieszczeniem geograficznym konkurencji, ale również tempem rozwoju sieci handlowych w zwykłych centrach handlowych. — Sieci przyjmują, że na każde kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt zwykłych sklepów mogą uruchomić jeden w centrum wyprzedażowym. Obecnie ekspansja sieci handlowych jest bardzo ostrożna, a na mapie Polski jest coraz mniej „białych outletowych plam”. Uważam, że na razie nie ma dużego pola do rozwijania tego kanału sprzedaży — mówi Edyta Potera.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane