Nepentes ma apetyt na leki

Agnieszka Berger
07-10-2009, 00:00

Za 2-3 lata spółka chce sprzedawać leki dermatologiczne za 60 mln zł rocznie. Wejdzie też w pediatrię.

Za 2-3 lata spółka chce sprzedawać leki dermatologiczne za 60 mln zł rocznie. Wejdzie też w pediatrię.

Nepentes, producent i dystrybutor dermokosmetyków i preparatów OTC (bez recepty), pochwalił się wczoraj, że wchodzi w nowy segment rynku. Spółka rozpoczyna sprzedaż leków dermatologicznych z tzw. grupy Rx, czyli na receptę. Umożliwiły jej to dwie umowy podpisane w pierwszych dniach października.

— Kupiliśmy od Medany, spółki z grupy Polpharmy, prawa do produkcji preparatu Tretinex stosowanego w poważnej postaci trądziku. Druga umowa z firmą Belupo dotyczy licencji na szeroką gamę preparatów sterydowych. Mamy jeszcze jedną umowę dotyczącą leku, którego nazwy i zastosowania nie mogę na razie ujawnić. Wprowadzimy go do sprzedaży w styczniu. Tylko w jego przypadku liczymy na 20 proc. udziału w rynku, który szacujemy na 23 mln zł rocznie. To nie koniec budowy portfolio leków dermatologicznych. Jesteśmy na etapie uzgadniania zakupu rejestrów i licencji na kolejnych kilkanaście preparatów, które wdrożymy stopniowo w ciągu najbliższych dwóch lat — dodaje Łukasz Butruk, prezes Nepentesa.

Cały segment leków dermatologicznych, który spółka zamierza dalej rozbudowywać, ma przynosić spółce już za 2-3 lata około 60 mln zł przychodów rocznie.

— W tym czasie chcemy zdobyć 10-procentowy udział w polskim rynku szacowanym przez ekspertów IMS na 600 mln zł. Naszym celem strategicznym jest obecność we wszystkich najważniejszych kategoriach terapeutycznych do 2012 r. — mówi prezes.

Początkowo leki sprzedawane przez Nepentesa będą produkowane na zlecenie. Docelowo spółka chce wytwarzać większość z nich w nowym zakładzie w Chociwiu. Na razie spółka kończy jego przebudowę i rozważa kolejne inwestycje w powiększenie mocy produkcyjnych i powierzchni magazynowych.

— Przewidywane nakłady to około 20 mln zł — dodaje Łukasz Butruk.

Kolejny segment rynku leków, na który ma apetyt Nepentes, to preparaty stosowane w pediatrii.

— Jesteśmy obecnie na etapie kompletowania portfolio, czyli mniej więcej w tym miejscu, w którym 1-1,5 roku temu byliśmy w dermatologii. Chcemy zaistnieć na tym rynku w 2011 r. — deklaruje prezes

Agnieszka Berger

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Berger

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nepentes ma apetyt na leki