Nestle i Cadbury kupią Hershey

Marcin Gesing
03-09-2002, 00:00

Nestle i Cadbury — rozważają stworzenie joint venture i złożenie wspólnej oferty zakupu amerykańskiej firmy Hershey Foods. Wartość ewentualnej transakcji szacowana jest na 11,5 mld USD (47,5 mld zł). Konkurencyjną ofertę złoży też prawdopodobnie Kraft Foods.

Wiadomość o połączeniu sił Nestle i Cadbury nie wzbudziła w USA entuzjazmu. Analitycy spekulują, że europejskie koncerny, po dokonaniu transakcji, podzielą między siebie kluczowe marki Hershey, a sama firma przestanie istnieć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Nestle i Cadbury kupią Hershey