Nestle zmienia po 60 latach niepoprawną politycznie nazwę batonika

opublikowano: 22-07-2021, 06:40

Międzynarodowy koncern spożywczy Nestle ogłosił, że zmieni nazwę sprzedawanego od 60 lat w Chile batonika czekoladowego, informuje AFP.

Firma ogłosiła, że zgodnie z „kulturą szacunku i niedyskryminacji”, zmieni nazwę batonika „Negrita" na "Chokita".

Nestle tłumaczy, że zdecydowało się na zmianę nazwy w związku z dążeniem do „zidentyfikowania koncepcji, które można uznać za nieodpowiednie, w świetle zwiększonej świadomości marek i ich wizualnego przekazu w zakresie stosowania stereotypów lub reprezentacji kulturowych”.

O „negrito”, czyli męskiej odmianie słowa „negrita” było głośno pod koniec ubiegłego roku. Urugwajski piłkarz Edison Cavani został oskarżony o domniemany rasizm i ukarany finansowo oraz odsunięciem od kilku meczów za publikację na Instagramie tekstu "Gracias, negrito". Kara wywołała kontrowersje, bo zwrot „negrito”, popularny w Ameryce Łacińskiej, nie ma negatywnej konotacji i nie odnosi się jedynie do osób o ciemnym kolorze skóry.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, AFP

Polecane