Netflix dołuje niemiecki rynek książek

08-06-2018, 11:08
aktualizacja: 08-06-2018, 11:09

Sprzedaż książek w Niemczech spadła niemal o 18 proc. w okresie 2013-2017, wynika z badania przeprowadzonego przez Niemieckie Stowarzyszenie Wydawców i Dystrybutorów Książek.

Spadek był szczególnie duży w przedziale wiekowym 20-50 lat, bo wynosił od 24-30 proc. Ta sama grupa wiekowa spędza ponad trzy godziny dziennie korzystając z Internetu.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Z raportu wynika, że usługi streamingowe takie jak Netflix, oferujące możliwość oglądania ciągiem całych seriali w szczególności przyciągają i często zastępują książki jako formę spędzania wolnego czasu.

Z sondażu przeprowadzonego przez firmę GfK na próbie 25 tys. badanych wynika, że od dawna powtarzany truizm jakoby co drugi Niemiec kupował rocznie co najmniej jedną książkę, nie przystaje już do rzeczywistości.

W ubiegłym roku zaledwie 44 proc. Niemców w wieku powyżej 10 lat, czyli 29,6 mln osób, kupiło książkę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Netflix dołuje niemiecki rynek książek