Czytasz dzięki

Netia: Usługi UMTS na bazie własnej infrastruktury od połowy 2006

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 24-08-2005, 12:42

Netia Mobile - spółka joint venture Netii i islandzkiego funduszu Novator - zacznie świadczyć usługi telefonii komórkowej trzeciej generacji (UMTS) na bazie własnej infrastruktury najwcześniej od połowy przyszłego roku - poinformował w srodę dziennikarzy prezes Netii Wojciech Mądalski.

Netia Mobile - spółka joint venture Netii i islandzkiego funduszu Novator - zacznie świadczyć usługi telefonii komórkowej trzeciej generacji (UMTS) na bazie własnej infrastruktury najwcześniej od połowy przyszłego roku - poinformował w srodę dziennikarzy prezes Netii Wojciech Mądalski.

    "Uruchomimy je od razu w kilku największych miastach" - powiedział Mądalski. Nie wykluczył, że wcześniej uda się Netii Mobile rozpocząć świadczenie usług jako wirtualny operator telefonii komórkowej, jeśli Netia podpisałaby odpowiednie porozumienie z jednym z istniejących operatorów.

    We wtorek prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witold Graboś podpisał decyzję w rezerwacji częstotliwości w paśmie UMTS dla Netii Mobile, odrzucając wcześniej odwołania innych podmiotów uczestniczących w przetargu na te częstotliwości. W środę Netia odebrała decyzję.

    Mądalski poinformował, że koszt budowy samej infrastruktury UMTS to 650 mln euro, a całkowite koszty, w tym koszty utrzymania sieci w pierwszych latach jej działania to nieco mniej niż 1 mld euro. Budowę infrastruktury Netia zamierza rozpocząć jeszcze w tym roku.

    Netia zgodnie z porozumieniem z Novatorem będzie miała 30 proc. udziałów w spółce Netia Mobile, a pozostałe jej akcje obejmie islandzki fundusz. Wkład Netii w inwestycje w infrastrukturę UMTS wyniesie maksymalnie 90 mln euro, a Novatora 210 mln euro.

    "Resztę koniecznych inwestycji pokryją dostawcy oraz pożyczki. Opłata licencyjna za częstotliwości zostanie opłacona z kapitału zakładowego Netii Mobile" - powiedział Mądalski.

    "Wybór dostawców infrastruktury powinien zostać dokonany we wrześniu lub w październiku, obecnie negocjujemy jeszcze z kilkoma potencjalnymi dostawcami" - dodał. Netia Mobile nie będzie posiadała własnej sieci sprzedawców. Wyłącznym bezpośrednim kanałem sprzedaży dla Netii Mobile ma być Netia. Jej sprzedaż skoncentruje się na klientach biznesowych. Partnerzy Netii w joint venture będą sprzedawali usługi Netii Mobile przez pośredników. Usługi Netii Mobile mają być świadczone pod nową marką.

    Mądalski poinformował, że Netia nie wyklucza udziału w przetargu na częstotliwości GSM 1800, ale najpierw musi poznać warunki przetargu. Uzależnia to również od tego czy uda jej się zawrzeć umowy na świadczenie usług operatora wirtualnego z istniejącymi operatorami oraz czasu wprowadzenia narzuconego roamingu krajowego.

    Umowa wspólników Netii Mobile zawiera możliwość przekształcenia Netii Mobile w spółkę akcyjną nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od daty zawarcia umowy oraz możliwość wprowadzenia akcji Netii Mobile na giełdę po upływie trzech lat od daty zawarcia umowy.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane