NFI EMF powiększy sieć i pójdzie na zakupy

Anna Pronińska
opublikowano: 16-02-2011, 00:00

Uruchomienie 110 sklepów, akwizycje i odwołanie od decyzji UOKiK — taki jest plan handlowej spółki.

Uruchomienie 110 sklepów, akwizycje i odwołanie od decyzji UOKiK — taki jest plan handlowej spółki.

NFI Empik Media Fashion, grupa zarządzająca m.in. markami Smyk, Empik oraz działająca na rynku odzieżowym (m.in. marki Esprit, Hugo Boss czy Zara), pochwaliła się zwyżkami w IV kwartale 2010 r. Skonsolidowany zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wzrósł do 72,94 mln zł (plus 44 proc. wobec tego samego okresu w 2009 r.), a przychody zwiększyły się do 1 mld zł (7,1 proc. r/r). EBITDA wyniosła w tym okresie 135,42 mln zł, wobec 130,8 mln zł rok wcześniej.

— Wyniki grupy były średnie, bo na więcej nie pozwalał rynek, który nadal był słaby. Mniejsze na koniec grudnia były przepływy pieniężne z działalności operacyjnej —100,8 mln zł wobec 134,4 mln zł rok wcześniej. Wpływ na to miały zmiany w rozliczeniach z dostawcami, konsolidacja rosyjskich szkół językowych i zwiększona ilość towaru w części dystrybucyjnej, a nie problemy z niesprzedawalnym towarem — komentuje Łukasz Wachełko, analityk Deutsche Banku.

Rynek nie zareagował na wyniki. Na zamknięciu za akcję spółki płacono 17,98 zł (wzrost o 0,45 proc.).

W całym 2010 r. grupa miała 74,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej (wobec 53,73 mln zł rok wcześniej) przy 2,9 mld zł przychodów, wobec 2,71 mld zł.

W sumie na koniec 2010 r. grupa dysponowała 725 punktami (w tym szkołami językowymi). W ciągu roku otworzyła 97 placówek, a 35 zamknęła.

— W tym roku chcemy otworzyć w sumie 115 sklepów, z czego 59 w Polsce. Przeznaczymy na to maksymalnie 110 mln zł — mówi Maciej Szymański, prezes NFI EMF.

Samych Empików przybędzie w kraju 26 (dziś jest 166).

Inwestycje w logistykę i rozwój kanału internetowego to wydatek rzędu 58-61 mln zł. W grę wchodzą też akwizycje.

— Przejęcia podmiotów wydawniczych w Polsce to jedna z opcji. Prowadzimy rozmowy — ujawnia Maciej Szymański.

Spółka nie rezygnuje z przejęcia firmy Merlin.pl przez zależny E-commerce Services. Po decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów władze giełdowej grupy zapowiedziały odwołanie się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka zarzuca prezesowi urzędu m.in. naruszenie zasad postępowania, w tym m.in. dotyczących postępowania dowodowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / NFI EMF powiększy sieć i pójdzie na zakupy