NFI EMF stawia na rozwój organiczny

Katarzyna Sadowska
31-12-2009, 00:00

Spółka nie ma sztywnych planów dotyczących poszerzania portfolio marek, ale okazji nie zmarnuje.

Spółka nie ma sztywnych planów dotyczących poszerzania portfolio marek, ale okazji nie zmarnuje.

NFI Empik Media Fashion (NFI EMF) ma obecnie w portfolio — poza Empikiem i Smykiem — kilkadziesiąt marek odzieżowych i kosmetycznych. Ostatnio do grona sklepów franczyzowych spółki dołączyły m.in. brytyjskie NewLook i Peacocks. Plany na przyszły rok nie zakładają raczej kolejnych debiutów znanych zachodnich firm odzieżowych.

— Nasze marki są na tyle dobrze wyselekcjonowane i do siebie pasują, że przez wiele lat możemy szybko się rozwijać, opierając się na obecnym portfolio — mówi Maciej Dyjas, prezes NFI EMF.

Nie mówi jednak twardo "nie".

— Jeśli pojawi się jakaś okazja — skorzystamy —twierdzi Maciej Dyjas.

Jednocześnie przyznaje, że trudno mu przewidywać, jak będzie wyglądał rynek w przyszłym roku.

— Jest za wcześnie, by o tym mówić. W naszych wewnętrznych planach zakładamy wstępnie, że poziom sprzedaży będzie zbliżony do tegorocznego —tłumaczy Maciej Dyjas.

Będzie lepiej

NFI EMF spodziewa się jednocześnie wyższych zysków.

— Efekty oszczędności, które poczyniliśmy, nie będą jeszcze w pełni widoczne w wynikach tego roku, ale przyszłego już tak. Przy porównywalnych przychodach spodziewamy się więc wyższych zysków w 2010 r. — mówi Maciej Dyjas.

Grupa zamierza zainwestować w przyszłym roku około 100 mln zł. Zamieraz otworzyć 80–90 nowych sklepów.

— Zakładamy, że około połowy z nich pojawi się w Polsce. Reszta — na rynkach zagranicznych — informuje Maciej Dyjas.

NFI EMF będzie otwierał sklepy głównie w istniejących galeriach handlowych, gdzie powierzchnie zwalniają słabsi konkurenci.

Empik miał wzięcie

Grupa jest zadowolona z grudniowej sprzedaży.

— Była zgodna z naszymi oczekiwaniami — przyznaje Maciej Dyjas.

Sprzedaż w sklepach sieci Empik i Smyk (oraz jego niemiecki odpowiednik —Spiele Max) w weekend poprzedzający Wigilię była nieco wyższa niż rok temu, natomiast w sklepach odzieżowych — nieco niższa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / NFI EMF stawia na rozwój organiczny