NG2 chce skoncentrować się na sieci Boti, zapowiada wyjście za granicę

01-03-2007, 14:03

NG2 (dawna nazwa: CCC) zamierza skoncentrować się na rozwoju sieci Boti, a dzięki dużej liczbie nowych sklepów pod tą nazwą chce osiągnąć z tej inwestycji spore zyski na koniec 2007 roku. Prezes Dariusz Miłek zapowiada dalsze inwestycje NG2 poza Polską.

"Obecnie chcemy skoncentrować się na rozwoju sieci Boti, większą liczbę sklepów pod tą marką otworzymy wiosną, tak żeby pod koniec roku były już z tego duże zyski" - powiedział prezes Miłek podczas czwartkowej konferencji prasowej NG2.

"W tym roku otworzyliśmy już 25 sklepów Boti, w marcu będzie to kolejnych 15-20 sklepów" - dodał.

Marka Boti jest niżej pozycjonowana niż podstawowa obecnie marka tej firmy, czyli CCC. Spółka liczy jednak, że sklepy Boti będą cechowały się dużą rentownością.

W całym 2007 roku NG2 chce otworzyć 50 własnych i 80 franszyzowych sklepów pod nazwą Boti. Docelowo do 2009 roku spółka chce mieć blisko 700 sklepów Boti.

NG2 rozważa wyjście na rynki zagraniczne, na razie jest obecny w Czechach.

"W tym momencie mamy jeszcze wiele do zrobienia w Polsce, jednak jesteśmy zainteresowani franszyzą w innych krajach naszego regionu. Na razie za wcześnie, żeby o tym mówić, bo nie mamy jeszcze podpisanych umów. Konieczne jest również poznanie specyfiki tych regionów" - powiedział Miłek.

"W Czechach otworzymy w tym roku co najmniej 2-3 sklepy, ponieważ tyle mamy podpisanych umów" - dodał.

Na koniec 2006 roku NG2 miało w Czechach 11 sklepów, w latach 2007/08 chce tam otwierać po dwa sklepy rocznie, a docelowo zamierza mieć w tym kraju około 40 sklepów.

NG2 podtrzymuje prognozę na 2007 rok, ale zastrzega, że została sporządzona przy założeniach niższej marży i mniejszej liczbie nowych sklepów. Spółka prognozuje w tym roku zysk netto na poziomie 81 mln zł i 540 mln zł przychodów.

"Prognoza, którą podaliśmy, została sporządzona przy niższych niż osiągamy marżach. Zakłada ona również mniejszą liczbę nowych sklepów niż będzie to miało miejsce w rzeczywistości" - powiedział Miłek.

"Ponadto, żeby się ustrzec przed kolejnym słabym czwartym kwartałem zamierzamy wprowadzić więcej butów przejściowych" - dodał.

Wyniki NG2 w czwartym kwartale 2006 roku były słabsze z powodu ciepłej zimy.

NG2, oprócz marki Boti, ma jeszcze dwie inne: CCC i Quazi.

Na koniec 2006 roku NG2 miał 135 sklepów pod marką CCC, a w tym roku chce zwiększyć ich liczbę o 40. W 2008 roku ma powstać kolejnych 20 sklepów, a docelowo marka CCC ma obejmować około 200 sklepów własnych i 150 franszyzowych.

Z kolei marka Quazi na koniec zeszłego roku obejmowała 14 sklepów, do 2009 roku ma powstawać po 10 nowych salonów rocznie. Docelowo marka Quazi ma liczyć 60 salonów.

NG2, największy dystrybutor i jeden z większych producentów obuwia w Polsce, wypracował w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 400,86 mln zł. Były one wyższe rok do roku o 11 proc. Zysk netto firmy w tym okresie wzrósł o ponad 21,2 proc. do 53,1 mln zł. (PAP)

© ℗

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / NG2 chce skoncentrować się na sieci Boti, zapowiada wyjście za granicę