Nic nie trwa wiecznie na Wall Street

PAL
opublikowano: 10-08-2009, 22:03

Pierwszy po weekendzie dzień handlu na  parkietach USA upłynął pod znakiem spadków indeksów. Nie były one wprawdzie wielkie - nie przekroczyły 1 proc. - jednak stanowiły kolejny argument przemawiający za słusznością twierdzenia, że wkrótce może nastąpić korekta.

Amerykańskie rynki akcji od marca br. zyskały już 40 proc. i coraz częściej na rynku słychać opinie, że wzrosty nie mogą trwać wiecznie. Taki pogląd wyraził w poniedziałek m.in. jeden z najbardziej znanych zarządzających na świecie. Mark Mobius z Templetona uważa, że rynki czeka korekta o skali 20-30 proc.

Tymczasem jednak skala poniedziałkowej „korekty” na Wall Street była znacznie mniejsza. Główne indeksy traciły przez większą część dnia po ok. 0,5 proc., a w końcówce handlu próbowały podźwignąć się z tego poziomu. Sesja była nie najlepsza dla Best Buy. Analitycy Goldman Sachs obniżyli rekomendację dla akcji sprzedawcy elektroniki do „neutralnie” z „kupuj”, a to przełożyło się na spadek kursu o ponad 5 proc. Około 15 proc. straciły papiery General Steel Holdings, po publikacji wyników za II kwartał br. (wzrost straty netto z 24,3 mln USD w ub.r. do 31,8 mln USD, czyli 80 centów na papier, w br.). Z kolei dobre wyniki przyczyniły się do 13-proc. wzrostu kursu internetowej agencji turystycznej Priceline.com, która zwiększyła w II kw. zysk netto do 67 mln USD z 49,8 mln USD osiągniętych rok wcześniej. Blisko 12 proc. zyskały papiery Tibco Software, po doniesieniach, że spółką interesuje się SAP. Pierwszy dzień tygodnia na parkietach w USA przyniósł spadki cen akcji spółek motoryzacyjnych. Tak jak wcześniej w Europie, tak i w Stanach przeceniane były papiery przedstawicieli sektora, m.in. Forda o blisko 4 proc. O ponad 5 proc. zniżkował kurs producenta BlackBerry. Analitycy Maynard Um uznali, że akcje spółki Research In Motion są zbyt drogie i obniżyli zalecenie dla papierów z „kupuj” do „trzymaj”. Dla odmiany, ponad 1,7 proc. zyskały akcje McDonald’s, którego miesięczna sprzedaż wzrosła o 4,3 proc. Poniedziałek przyniósł dobre wieści z Freddie Mac. Spółka, która dotychczas musiała liczyć na pomoc finansową od państwa, po dwóch latach w II kw. br. wykazała wreszcie zysk i zapewniła, że poradzi sobie sama. Akcje zyskały aż 94 proc., do... 1,44 USD.

S&P500 zakończył dzień powyżej 1006 pkt, po spadku o ponad 0,35 proc. DJIA stracił 0,3 proc., a Nasdaq 0,4 proc.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAL

Polecane