Nidec otwiera fabrykę w Niepołomicach

MAG
opublikowano: 16-04-2009, 00:00

Japoński producent silniczków do szyb i szyberdachów zamierza za cztery lata zwiększyć zatrudnienie pod Krakowem do 750 osób.

Japoński producent silniczków do szyb i szyberdachów zamierza za cztery lata zwiększyć zatrudnienie pod Krakowem do 750 osób.

Dziś oficjalne otwarcie fabryki firmy Nidec w Niepołomicach. Spółka w 2006 r. przejęła firmę Valeo Motor and Actuators i od tego czasu produkowała w Zielonkach koło Krakowa silniki i napędy elektryczne dla przemysłu motoryzacyjnego. Na początku tego roku przeniosła działalność do nowej fabryki. Do 2010 r. zainwestuje tu 56,2 mln zł.

— Do 2013 r. możemy zwiększyć zatrudnienie z 250 pod koniec ubiegłego roku do nawet 750 osób. W tym momencie mamy 300 pracowników —mówi Andrzej Dąbrowski, szef projektu budowy zakładu z Niepołomic.

Ponad 100 zatrudnionych będzie mieć wyższe wykształcenie. Nidec myśli także o otwarciu centrum badawczo-rozwojowego w Polsce, ale pewnie dopiero w 2011 czy 2012 r.

— Naszym marzeniem jest, by to centrum znalazło się w Małopolsce. Będziemy o nie walczyć wspólnie z Krakowskim Parkiem Technologicznym (KPT), który zarządza Krakowską Specjalną Strefą Ekonomiczną i Urzędem Marszałkowskim w ramach projektu Business in Małopolska —zapowiada Dawid Jarosz z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

— Inwestycja firmy Nidec była największą w krakowskiej strefie w 2008 r. zarówno pod względem nakładów, jak i liczby miejsc pracy. Otwarcie zakładu w Niepołomicach traktujemy jako początek współpracy. Liczymy na kolejne inwestycje firmy — szczególnie w obszarze RD — potwierdza Krystyna Sadowska z KPT.

Nidec dostanie grant 2,9 mln zł i zwolnienia podatkowe.

Notowany w Tokio, Osace i Nowym Jorku koncern został założony w 1973 r. w Kioto przez Shigenobu Nagamori, obecnego prezesa i głównego udziałowca (8,24 proc.). Produkuje napędy elektryczne wykorzystywane w przemyśle IT, motoryzacji, maszynowym i AGD. Głównymi klientami działającego w Polsce zakładu są: Webasto, Valeo, Inalfa, GKN, Brose, Autoliv, Kiekert, Krupp-Presta, VW i Ford. Przez trzy kwartały zakończone 31 grudnia 2008 r. zysk netto firmy spadł o 32,8 proc., do 23 mld JPY (743,7 mln zł)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu