Nie będzie MMS - owego boomu

Marcin Złoch
22-01-2003, 00:00

Przesyłanie wiadomości multimedialnych nie jest zbyt popularne. Ma na to wpływ liczba dostępnych telefonów obsługujących standard MMS oraz cena wiadomości.

Obecnie MMS-y mogą przesyłać klienci sieci telefonii komórkowej należących do PTC i Polkomtela. Warunkiem niezbędnym jest także posiadanie jednego z kilku dostępnych na rynku modeli telefonów obsługujących technologię MMS. Także Centertel chce zaoferować swoim klientom możliwość przesyłania wiadomości multimedialnych.

— Rozpoczniemy świadczenie usług MMS w pierwszym kwartale 2003 r., przy czym zamierzamy wprowadzić model bardziej atrakcyjny dla klientów niż konkurencja. Na razie, przy przy dwóch terminalach dostępnych na rynku, nie widać przełomu w usługach MMS — twierdzi Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy PTK Centartel, operatora sieci Idea.

Do zwiększenia popularności multimedialnych wiadomości wśród klientów mają przyczynić się zapowiedzi producentów telefonów komórkowych o planowanych na 2003 r. premierach aparatów z funkcją MMS. Jednak żeby mówić o powszechności MMS-ów, zdaniem przedstawiciela sieci Idea, musi dojść do 10-15 proc. nasycenia rynku takimi aparatami. Na razie powoli coraz większą rolę zaczyna odgrywać kolorowy wyświetlacz.

— Sprzedaliśmy dotychczas kilkadziesiąt tysięcy telefonów z kolorowym wyświetlaczem. Ich wprowadzenie można porównać z kolorowym telewizorem, który z czasem wyparł czarno-białe urządzenia. Kolorowy wyświetlacz stanie się podstawowym wymaganiem klienta. Popularność MMS będzie rosła, gdy liczba telefonów z tą funkcją osiągnie pewną masę krytyczną. W 2003 r. będziemy promowali wiadomości multimedialne. Mam nadzieję, że klienci będą sami wymyślali ich zastosowania, tak jak miało to miejsce w przypadku SMS, gdzie doszło do powstania nowego słownika i grafiki. Oczywiście dużo czasu będzie potrzeba aby MMS stał się równie popularny i powszechny jak SMS — uważa Grzegorz Esz, zastępca dyrektora departamentu rozwoju biznesu PTC, operatora sieci Era.

Także rzecznik sieci Plus przyznaje, że MMS-y cieszą się mniejszym zainteresowaniem wśród klientów operatora niż inne usługi.

— MMS nie jest zbyt wykorzystywany. Przyrost liczby klientów jest odnotowywany, jednak na poziomie niższym niż w innych usługach. Myślę, że obecny rok będzie przełomowy dla wiadomości multimedialnych. Być może w perspektywie kilku lat, popularność MMS-ów przewyższy popularność SMS-ów, gdyż wiadomość multimedialna jest atrakcyjniejsza w formie — prognozuje Ryszard Woronowicz, rzecznik prasowy Polkomtela, operatora sieci Plus.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Nie będzie MMS - owego boomu