Nie chcemy polis przez telefon

GN
28-09-2007, 00:00

Polacy wolą internet od telefonu — wynika z badań KPMG. Za 10 lat nawet 40 proc. polis będzie sprzedawanych z pominięciem agenta.

Polacy wolą internet od telefonu — wynika z badań KPMG. Za 10 lat nawet 40 proc. polis będzie sprzedawanych z pominięciem agenta.

Sześciu na dziesięciu polskich internautów jest gotowych kupić polisę ubezpieczeniową przez internet — wynika z badań KPMG. Liczba klientów w sieci powinna szybko rosnąć, bo na razie tylko 30 proc. Polaków korzysta z internetu, przy średniej dla Europy o 10 proc. wyższej (w Wielkiej Brytanii 62 proc.).

— Szacujemy, że w ciągu 10 lat 20-40 proc. polis kupowanych przez osoby fizyczne sprzedawane będzie w systemie direct — twierdzi Piotr Kondratowicz z działu doradztwa gospodarczego KPMG.

Jeśli prognoza się sprawdzi, ubezpieczyciele będą mieli o co walczyć. W pierwszym półroczu osoby fizyczne wydały na ubezpieczenia majątkowe 5,36 mld zł. Dlatego nie dziwi rosnąca liczba graczy oferujących im polisy na rynku direct — dziś jest ich siedmiu, a w tym roku ma pojawić się jeszcze jeden. Jednym z ciekawszych wyników badania jest niechęć do kupowania polis przez telefon. Tylko 3 proc. pytanych wskazało to jako najlepszą formę, a aż 61 proc. jako najgorszą. Duże lepiej wypadła nawet wizyta w siedzibie towarzystwa. Jednym z głównych powodów, dla którego klienci nie kupują polis w systemie direct, jest chęć bezpośredniego kontaktu.

— Skoro nawet internau- ci wolą kupować w ten sposób, to tradycyjni ubezpieczyciele mogą mieć nadzieję, że kanał direct nigdy całkowicie nie wyprze klasycznego — mówi Piotr Kondratowicz.

Z kolei ci, którzy kupują polisy z pominięciem agenta, cenią sobie oszczędność czasu (37,2 proc.) i wygodę (35,2 proc.). Tylko garstka deklaruje, że robi to dla niższej ceny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nie chcemy polis przez telefon