Nie chcemy szefa, więc zakładamy własne firmy

DI, UPC
opublikowano: 13-09-2010, 14:30

Potrzeba niezależności stymuluje przedsiębiorczość - wynika z badań zrealizowanych UPC Polska, dostawcy usług telekomunikacyjnych dla biznesu.

Uwagi warte są argumenty badanych, dotyczące powodów założenia własnej firmy. Pytani o nie respondenci na pierwszym miejscu wymieniają niezależność i niepodleganie szefowi. Wśród powodów są także wyższe zarobki, możliwość dysponowania własnym czasem oraz wykorzystanie wiedzy i umiejętności. Zdecydowana większość przedsiębiorców, którzy założyli własną firmę, jest zadowolona z tej decyzji. Warto samemu ustalać zasady, jeśli można efektywnie zarządzać swoim czasem oraz spełniać się zawodowo, mając za miernik skuteczność i satysfakcję klientów.

Dlaczego własna firma?

Niezależność i chęć samodzielnego decydowania o swoim czasie  to zdecydowanie najczęściej wskazywany atut posiadania własnego biznesu. W odpowiedzi na pytanie otwarte wskazało ją 33% respondentów, z listy odpowiedzi wspomaganych z kolei, wybrało ją aż 72% badanych. Zatem to gotowość do  bycia swoim własnym szefem w największym stopniu determinuje nas do założenia firmy. Zachęcające były także perspektywy wykorzystania własnej wiedzy i umiejętności (49% badanych), jak również optymistyczne prognozy podwyższenia standardu życia (47%). Elastyczność wynikającą z zarządzania swoim czasem na liście istotnych powodów skłaniających do rozpoczęcia swojej przygody w roli przedsiębiorcy wymieniło aż 45% badanych. Realizację pomysłów i marzeń jako ważny czynnik możliwy do spełnienia jedynie na „swoim” podało 35% respondentów badania – tę zaletę posiadania własnej firmy wskazano tylko w pytaniu, w którym dano respondentom możliwość wybrania więcej niż jednej odpowiedzi wśród sugerowanych.

Wyzwania

Jako utrudnienie przy podejmowaniu decyzji o założeniu własnej firmy niezależnie od płci, badani uznali spodziewane wysokie koszty prowadzenia własnej działalności - tak odpowiedziało 45%  z nich. Badanych powstrzymują także skomplikowane formalności związane z rejestracją firmy (19%) i przewidywane koszty związane z inwestycją w założenie firmy (10%). Brak perspektyw rynkowych okazał się istotną barierą dla 8% badanych. 5% z nich jako obawę wymieniło odpowiedzialność za pracowników i czas jaki trzeba będzie poświęcać swojej działalności.

Jeszcze jeden powód – satysfakcja!

Aż 81% badanych jest zadowolonych lub zdecydowanie zadowolonych z posiadania własnej firmy. Tylko 6% spośród przedsiębiorców objętych tegorocznym badaniem deklaruje, że nie jest zadowolonych z pracy na własny rachunek.
Optymistyczne wnioski wypływające z badania małych firm zleconego na zamówienie UPC Polska, pozwalają przypuszczać, że Polacy będą coraz aktywniej korzystać z potencjału wolnego rynku i mimo ryzyka wzrastać będzie liczba niezależnych przedsiębiorców, którzy z pasją zaangażują się w rozwój swojego biznesu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, UPC

Polecane