Nie daj się zaskoczyć, czyli dlaczego trening medialny jest tak ważny

DCZ
opublikowano: 28-07-2008, 00:00

Właściciele firm, prezesi i dyrektorzy, jeśli unikacie mediów, one same — prędzej czy później — znajdą was i jedynie od waszego przygotowania zależy, jaki będzie przebieg tego spotkania. Na czym polega właściwie przeprowadzony trening medialny? Po pierwsze, osoba szkolona otrzymuje niezbędną porcję wiedzy na temat mechanizmów rządzących mediami oraz zasad ich funkcjonowania. Po drugie ćwiczy pod bezlitosnym okiem specjalisty i kamery.

Mowa ciała, prawidłowa emisja głosu, sposoby opanowywania tremy, techniki radzenia sobie z trudnymi lub niewygodnymi pytaniami — to tylko niektóre zagadnienia poruszane podczas warsztatów medialnych. Wywiad, „setka”, czyli bardzo krótka, „w biegu” udzielana wypowiedź na określony temat, dyskusja panelowa, debata telewizyjna — stają się dla uczestnika treningu pojęciami oswojonymi, a nawet przyjaznymi. Nagrywanie, odtwarzanie i dokładna analiza wystąpień osoby szkolonej pozwala szybko zdefiniować błędy, usterki i niedociągnięcia. Pozwala także — przy pomocy specjalisty — spojrzeć na siebie z boku i zastanowić się, jak jestem odbierany(a) przez innych.

Co podczas wystąpień należy podkreślić, a co starać się zatuszować? Szczególną uwagę należy skierować na przekaz: na język, którym się posługujemy, informacje i komunikaty, które wygłaszamy za pośrednictwem mediów, a także, do kogo mówimy. Ważnym elementem każdego treningu medialnego winny się stać wskazówki dotyczące odpowiedniego stroju i stylu. Nie zawsze to, co najbardziej lubimy i w czym czujemy się najlepiej, równie dobrze wypadnie np. w telewizji.

Przy wyborze firmy szkoleniowej zawsze pytajmy, jakie doświadczenia ma osoba prowadząca takie zajęcia. Przede wszystkim musi to być praktyk, który ma doświadczenia w wystąpieniach publicznych.

Krystyna Zowczak-Jastrzębska

dyrektor działu szkoleń w agencji Ciszewski Public Relations

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu