Nie ma mocnych na drogie drogi

KAP
26-03-2007, 00:00

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) próbuje obniżyć ceny budowy dróg tak modyfikując specyfikację, by w konkursie wzięły udział polskie firmy. Według dyrekcji, miały być tańsze od międzynarodowych koncernów. Mamy złą wiadomość dla podatników. Jest to tylko pobożne życzenie. Dyrekcja właśnie otworzyła oferty na odcinek Laliki II — Zwardoń. Wartość kosztorysowa wynosiła prawie 40 mln zł. Tymczasem najniższą ofertę zaproponowało konsorcjum Herman Kirchner i Mosty Łódź (54 mln zł). Nawet polsko-ukraińskie konsorcjum Pol-Aqua z Piaseczna i doniecki Altkom były droższe — proponując 79,2 mln zł. Najwyższa była oferta Warbudu i DTP Terrassement, którzy ocenili inwestycję ponad dwa razy wyżej niż kosztorys — czyli na 86,3 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nie ma mocnych na drogie drogi