Nie martwimy się kryzysem

BMK
opublikowano: 30-09-2009, 00:00

Wrzesień przyniósł poprawę koniunktury konsumenckiej, ale do poziomu sprzed roku daleko.

Wrzesień przyniósł poprawę koniunktury konsumenckiej, ale do poziomu sprzed roku daleko.

We wrześniu szósty raz z kolei poprawiły się nastroje konsumenckie Polaków — dotyczące zarówno obecnej sytuacji, jak i oczekiwań. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (opisuje obecne tendencje w konsumpcji indywidualnej) wzrósł do poziomu -19,2 proc., czyli o 11,1 pkt proc. wyższego od marcowego, najgorszego w tym roku wyniku. Wskaźnik wyprzedzający (opisuje oczekiwania na najbliższe miesiące) wzrósł do -27,9 proc. i poprawił się od marca o 14,3 pkt proc.

— Obserwowane w ostatnich kilku miesiącach pozytywne tendencje zmian wskaźników ufności konsumenckiej dotyczą prawie wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie poziomu i kierunku zmian konsumpcji gospodarstw domowych — komentują autorzy badania Głównego Urzędu Statystycznego.

W ostatnich miesiącach znacznie poprawiły się oceny m.in. sytuacji gospodarczej Polski i oczekiwanych zmian sytuacji finansowej Polaków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BMK

Polecane