Nie popełniajmy błędu, który zrobili Niemcy

Red. Katarzyna Kapczyńska
10-10-2013, 00:00

Komentarz

JAROSŁAW PAWLUK

właściciel Grupy Track Tec, inwestor działający na rynku kolejowym

Modernizacja polskiej infrastruktury kolejowej przebiegała w ostatnich latach opornie. Szansą na przyspieszenie może być zmiana warunków przetargowych i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań. Pytanie tylko czy z innowacjami da się wejść na polski rynek, na którym nie nowoczesność i jakość grają pierwsze skrzypce — króluje kryterium najniższej ceny.

Nasi logistycy opracowali projekt, dzięki któremu na specjalnych wagonach jesteśmy w stanie zrealizować przewóz rozjazdów kolejowych w całości, skracając o połowę czas zamknięcia torów, konieczny do zamontowania elementu. Dotychczas rozjazdy były transportowane w częściach na plac budowy i dopiero tam montowane. Nasz projekt wyróżnia optymalizacja czasu potrzebnego do realizacji robót, dzięki czemu możliwe jest ograniczenie utrudnień dla przewoźników na liniach eksploatowanych.

Polskim zamawiającym radziłbym, aby nie popełniali błędów, które popełnili Niemcy i zachęcał do tego, aby bardziej premiowali jakość, a nie tylko cenę. Czytałem niedawno artykuł dotyczący niemieckiego rynku, w którym opisano wykonane w Niemczech inwestycje infrastrukturalne, a gdzie głównym kryterium wyboru wykonawcy była najniższa cena. Obecnie Niemcy mają spory problem, bo zbudowane obiekty nie nadają się do użytkowania i trzeba poświęcić dużo czasu oraz środków finansowych na ich remont.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Red. Katarzyna Kapczyńska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Nie popełniajmy błędu, który zrobili Niemcy