Firmy płacą kary za niezarejestrowane radio w aucie

PAP
opublikowano: 22-08-2017, 06:03
aktualizacja: 22-08-2017, 06:04

Poczta Polska sprawdza, czy firmy zarejestrowały odbiorniki radiowe w samochodach. Jeśli nie, nakłada wysokie kary, pisze wtorkowa "Rzeczpospolita".

Zobacz więcej

youtube.com

Na celowniku kontrolerów są również firmy, które wzięły samochód w leasing. Za radio płaci wtedy leasingobiorca, bo to on korzysta z radia. Nie musi go nawet słuchać. "Wystarczy, że używa samochodu, a to jest równoznaczne z używaniem radia" - tłumaczy radca prawny Tomasz Konieczny.

Firmy leasingowe nie muszą informować swoich klientów o obowiązku zarejestrowania odbiorników radiowych na poczcie. Wynika on z przepisów ustawy o opłatach abonamentowych.

Jak podaje "Rz", w tym roku do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa trafiło już 400 odwołań od decyzji nakładających sankcje finansowe. Dotyczą nie tylko odbiorników radiowych w autach, ale i telewizyjnych w siedzibach firm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Podatki / Firmy płacą kary za niezarejestrowane radio w aucie