Nie wyróżniać się - oto motto ubierania Polaków

AD
opublikowano: 22-08-2014, 10:30

Wygoda, zwyczajność i nieprzyciąganie uwagi - to najważniejsze kryteria wyboru ubrań przez Polaków, wynika z badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Allegro. Dane sprzedażowe od portalu potwierdzają ten trend.

TNS zapytał grupę 1000 losowo wybranych Polaków, kobiet i mężczyzn, o różne aspekty ich ubierania się. Większość badanych (77 proc.) uznała sprawę ubioru za ważną w życiu oraz dobrze oceniła styl ubierania się rodaków (również 77 proc. ankietowanych).

Według badania TNS najwięcej Polaków kupuje ubrania w galeriach handlowych. Szukają rzeczy, w których będą czuć się wygodnie i nie będą się wyróżniać (FOT. TR)
Według badania TNS najwięcej Polaków kupuje ubrania w galeriach handlowych. Szukają rzeczy, w których będą czuć się wygodnie i nie będą się wyróżniać (FOT. TR)
None
None

Jednak tylko bardzo niewielki procent uznał własny styl za wyrafinowany i nieprzeciętny (4 proc.), elegancki (2 proc.) i podążający za najnowszymi trendami (4 proc.)

Zdecydowana większość za najważniejsze kryterium wyboru ubrań dla siebie uznała bowiem wygodę (30 proc.), schludność (25 proc.) i niewyróżnianie się (14 proc. badanych).

Stroje najczęściej kupujemy w galeriach handlowych (35 proc.), małych sklepach (27 proc.) i bazarach (17 proc.). Internet, outlety i hipermarkety ciągle zajmują dalsze miejsca.

- To, gdzie Polacy najczęściej chodzą, by uzupełnić swoją szafę o nowy nabytek, jest silnie związane z ich wiekiem oraz z wielkością miejsca zamieszkania. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają trend, że osoby starsze, z małych miast kupują w centrach handlowych, sklepach odzieżowych czy na bazarach. Z kolei młodsi, poza galeriami handlowymi, wybierają internert i outlety - komentuje Celestyna Zachariasz, manager działu moda w serwisie Allegro.

W naszych szafach dominują bluzki, koszule i T-shirty i to w dużych ilościach - 48 proc. badanych przyznało się do posiadania minimum dziesięciu. Jednak najczęściej kupowanym produktem z działu "Moda" na Allegro były w ciągu ostatnich 12 miesięcy sukienki - za pośrednictwem portalu kupiliśmy ich blisko 2 miliony (dokładnie  1.834000 sztuk). 

Niewiele mniej kupiono bluzek (1.68000) i par spodni (1.100000). Razem stanowiły one aż 45 proc. wszystkich rzeczy z działu "moda", które sprzedały się przez ten portal aukcyjny.


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane