Czytasz dzięki

Niemcy chcą rozmawiać o połączeniu portu Schwedt ze Świnoujściem

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-09-2005, 19:51

Niemcy chcą rozmawiać z Polską o połączeniu śluzą portu Schwedt ze Świnoujściem na polskim odcinku Odry. Takie połączenie dawałoby statkom żeglującym po stronie niemieckiej możliwość dopłynięcia do Morza Bałtyckiego z wykorzystaniem dolnego odcinka Odry.

Niemcy chcą rozmawiać z Polską o połączeniu śluzą portu Schwedt ze Świnoujściem na polskim odcinku Odry. Takie połączenie dawałoby statkom żeglującym po stronie niemieckiej możliwość dopłynięcia do Morza Bałtyckiego z wykorzystaniem dolnego odcinka Odry.

    Informacje o wstępnych uzgodnieniach z Polską w tej sprawie podało niemieckie Ministerstwo Transportu. Polskie resorty infrastruktury i ochrony środowiska nie potwierdzają tych informacji.

    Terminal dla barek i małych statków na zachodnim brzegu Odry w niemieckim Schwedt jest konkurencją dla polskiego portu w Policach, a droga wodna Hohensaaten-Friedrichsthaler-Wasserstrasse (HFW) do Schwedt konkurencją dla polskiego odcinka żeglugi Odrą.

    Kanał HFW, którego rozbudowę planują Niemcy, miałby długość ok. 123 km. Łączyłby się on poprzez port Schwedt i śluzę po stronie polskiej na odcinku Odra Wschodnia-Regalica-Jezioro Dąbie-Szczecin-Świnoujście z Morzem Bałtyckim.

    Jak podało na swojej stronie internetowej niemieckie Ministerstwo Transportu (Bundesministerium fuer Verkehr Bau-und Wohnungswesen, BVBW) oraz serwis Deutsche Presseagentur (DPA), Polska i Niemcy poczyniły wstępne uzgodnienia dotyczące połączenia niemieckiego kanału HFW i portu w Schwedt n/Odrą z Morzem Bałtyckim.

    W rozmowach na szczeblu ministerialnym w tej kwestii mieli "w ostatnich tygodniach" brać udział ze strony niemieckiej - minister transportu Manfred Stolpe, a ze strony polskiej przedstawiciele resortów infrastruktury i środowiska oraz Ambasady RP w Niemczech - podały DPA i BVBW.

    Resorty środowiska i infrastruktury nie potwierdzają informacji o wstępnych uzgodnieniach polsko-niemieckich w sprawie połączenia niemieckiego kanału HFW i portu w Schwedt n/Odrą polskim odcinkiem żeglugi z Morzem Bałtyckim.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

    Biuro komunikacji społecznej Ministerstwa Środowiska zaprzeczyło w poniedziałek, że przedstawiciele tego resortu (z Departamentu Zasobów Wodnych) w ostatnich tygodniach brali udział w rozmowach na temat portu Schwedt n/Odrą i kanału HFW.

    Również biuro komunikacji społecznej i rzeczniczka prasowa Ministerstwa Infrastruktury Ewa Jankowiak, pytani o tę kwestię poinformowali PAP, że ani Departament Transportu Morskiego, ani Departament Administracji Morskiej i Śródlądowej nie wiedzą o oficjalnych rozmowach polsko-niemieckich na ten temat.

    Ambasador RP w Niemczech Andrzej Byrt poinformował zaś PAP w poniedziałek, że 1 września uczestniczył w krótkim spotkaniu z niemieckim ministrem Stolpe, na którym poproszony został o przekazanie administracji polskiej informacji, iż Niemcy zainteresowani są prowadzeniem po wyborach w obu krajach dalszych rozmów w tej kwestii .

    DPA i BVBW poinformowały, że strony polska i niemiecka "poczyniły duży krok" w ustaleniach, a "w interesie obu państw leży uregulowanie umową działań koniecznych po stronie polskiej dla korzystania przez statki żeglugi śródlądowej z drogi wodnej Schwedt - Morze Bałtyckie i poprawy warunków żeglugi na granicznym odcinku Odry (ok. 162 km)".

    Niemieckie Ministerstwo Transportu poinformowało także, że na podstawie wstępnych ustaleń będzie prowadzić dalsze rozmowy z polskim Ministerstwem Środowiska. Ponadto prace nad rozbudową niemieckiego kanału HFW mają być wstrzymane do czasu osiągnięcia porozumienia w tej sprawie ze stroną polską.

    Porozumienie to ma uwzględnić zarówno korzyści gospodarcze niemieckiego regionu Schwedt, jak również polskie plany rozwoju żeglugi na Odrze i ważne dla obu stron kwestie ochrony przeciwpowodziowej - poinformowało BVBW.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane