Niemcy chcą zmiany reklamy Tesli

opublikowano: 17-10-2016, 07:05

Niemieckie ministerstwo transportu zwróciło się do Tesla Motors z zaleceniem wstrzymania reklamowania pojazdów elektrycznych amerykańskiej marki jako posiadających funkcję autopilota. Zdaniem urzędników mogą one bowiem sugerować, że w tych autach kierowca nie ma potrzeby zwracania uwagi na prowadzenie pojazdu. W tym tonie list wystosował do Tesli Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA), donosi Reuters.

Resort Transportu chce zmienić brzmienie reklamy. 

W celu uniknięcia nieporozumień i mylnych oczekiwań klientów, żądamy, by wprowadzające w błąd określenie Autopilot nie było więcej wykorzystywane w reklamie systemu - napisano w piśmie skierowanym do amerykańskiego koncernu.

Tesla tłumaczy się tymczasem, że termin Autopilot, opisujący system operacyjny w połączeniu z ludzkim kierowcą, jest wykorzystany w przemyśle lotniczym przez dziesięciolecia, i że firma zawsze jasno daje do zrozumienia swoim klientom, że tego typu system pomocowy zawsze potrzebuje od prowadzącego zwracania uwagi przez cały czas użytkowania pojazdu.

Podobnie jak w samolocie, kiedy jest stosowany prawidłowo, Autopilot zmniejsza obciążenie kierowcy i zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa w porównaniu z czysto manualną jazdą – wyjaśnia Tesla.

Kontrowersje związane z systemem autopilota implementowanym w pojazdach Tesli nabrały siły po tym jak w maju na jednej z florydzkich autostrad doszło do wypadku Tesla Model S, w którym auto zderzyło się z ciężarówką, a kierowca zginął. Jak się okazało, w trakcie zdarzenia zajmował się czym innym, powierzając kierowanie pojazdem automatowi. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Niemcy chcą zmiany reklamy Tesli