Niemcy: największy spadek sprzedaży detalicznej od 2 lat

We wrześniu w Niemczech sprzedaż detaliczna spadła, a oczekiwano wzrostu, donosi Reuters.

Spadek sprzedaży sięgnął 1,4 proc. w porównaniu z sierpniem w ujęciu realnym, poinformował urząd statystyczny. Oczekiwano 0,2 proc. wzrostu.

Zobacz więcej

Dynamika sprzedaży detalicznej (MoM) w Niemczech przez ostatnie 2 lata

Tak duży spadek sprzedaży detalicznej osłabia nadzieję, że konsumpcja prywatna będzie nadal napędzać wzrost gospodarczy w Niemczech.

Spadek sprzedaży tłumaczony jest przede wszystkim ciepłym wrześniem, co ograniczyło popyt na zimową odzież i obuwie.

W skali roku sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. w ujęciu realnym. Oczekiwano 1,6 proc. zwyżki.

W sierpniu sprzedaż detaliczna spadła w Niemczech o 0,3 proc. w porównaniu z lipcem. W ujęciu rocznym rosła o 3,8 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Niemcy: największy spadek sprzedaży detalicznej od 2 lat