Niemcy próbują przyspieszyć w Polsce

BT
opublikowano: 07-02-2007, 00:00

Grupa Deutsche Banku wprowadziła w Polsce nową markę — DB Kredyt. Ma jej pozwolić na znacznie szybszy rozwój.

Grupa Deutsche Banku wprowadziła w Polsce nową markę — DB Kredyt. Ma jej pozwolić na znacznie szybszy rozwój.

DB PBC, jeden z dwóch działających w Polsce banków z grupy niemieckiego Deutsche Banku, zakończył restrukturyzację. Teraz przyszedł czas na szybki wzrost. Dlatego spółka zdecydowała się na duży rozwój sieci sprzedaży. Dziś otwiera 22 placówki DB Kredyt. To nowa marka do sprzedaży produktów consumer finance. Zaczyna od kredytów gotówkowych.

— Oczekujemy, że w tym roku DB Kredyt pozyska kilkadziesiąt tysięcy klientów i aktywa wysokości kilkuset milionów złotych — mówi Marek Kulczycki, prezes DB PBC.

Do końca pierwszego półrocza DB Kredyt będzie miał 60 placówek. Budowę sieci kończy też DB PBC, który lada dzień otworzy 65. placówkę (na początku 2006 r. było ich o połowę mniej).

Do sprzedaży produktów bank zamierza zatrudnić agentów i podpisać umowy z pośrednikami kredytowymi. Wszystko w celu utrzymania dynamiki rozwoju. W 2006 r. DB PBC osiągnął 97-procentowy przyrost kredytów — do 3,3 mld zł, w znacznej mierze dzięki kredytom hipotecznym. Depozyty rosły wolniej, o nieco ponad 50 proc. — do 3,2 mld zł, ale z kolei aktywa w funduszach zwiększyły się o 175 proc. i osiągnęły 1,8 mld zł. Tak duże wzrosty były możliwe przy stosunkowo małych wolumenach. Teraz będzie coraz trudniej o powtórzenie tych osiągnięć. DB PBC nie chce natomiast ujawnić wyniku finansowego. Wiadomo, że jest dodatni, ale niewielki, bo spółka sporo inwestuje. Podobnie ma być w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy